Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv rejuvenátorů na vybrané vlastnosti asfaltového betonu s 50% R-materiálu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F22%3A00358630" target="_blank" >RIV/68407700:21110/22:00358630 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://silnice.fsv.cvut.cz/sbornikpk2022.pdf" target="_blank" >http://silnice.fsv.cvut.cz/sbornikpk2022.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv rejuvenátorů na vybrané vlastnosti asfaltového betonu s 50% R-materiálu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Používání asfaltového R-materiálu se v mnoha vyspělých zemích stalo běžnou praxí a nutností, přičemž existuje několik možností, jak se vypořádat se zvýšeným obsahem tohoto materiálu, který je typický určitým stupněm degradace a heterogenity. Dobře vyvinutá a široce používaná jsou řešení, kdy se R-materiál využívá s uplatněním tzv. studeného dávkování v množství do 20 %. Uplatňování vyšších podílů R-materiálu je nadále technickou výzvou a je třeba se těmto směrům z hlediska vývoje a ověřování dále věnovat. V posledních letech se poměrně často používají rejuvenační prostředky, což jsou speciální chemické sloučeniny, které pomáhají částečně obnovit degradovaný asfalt a zajistit dostatečné funkční vlastnosti asfaltové směsi obsahující vyšší podíly R-materiálu. Nedávná studie zpracovaná na ČVUT v Praze se zaměřila na použití několika na trhu zavedených rejuvenátorů a některých nově vyvinutých variant těchto chemických přísad, které jsou převážně založeny na obnovitelných zdrojích. Byl vybrán typický asfaltový beton AC16+ a 50 % přírodního kameniva bylo nahrazeno R-materiálem se zrnitostí 0/8 mm. Rejuvenanční (omlazující) látky byly přidány v množství 5-7 % obsahu asfaltu obsaženého v R-materiálu. Bylo provedeno několik zkoušek zaměřených na odolnost asfaltové směsi proti účinkům vody, deformační chování (tuhost) a odolnost proti šíření trhlin. Současně bylo asfaltové pojivo získané z R-materiálu smícháno s rejuvenačním prostředkem a byly provedeny vybrané zkoušky asfaltového pojiva s cílem zjistit určitý vztah mezi chováním pojiva a asfaltové směsi.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of rejuvenator on selected characteristics of an asphalt concrete containing 50 % reclaimed asphalt

  • Popis výsledku anglicky

    The use of reclaimed asphalt has become a common practice and necessity in many developed countries whereas there are several options how to deal with elevated content of such material which is typical for some level of degrada-tion and heterogeneity. Well-developed and widely used are solutions where reclaimed asphalt is cold fed by up to 20 %. Higher portions of reclaimed as-phalt are still challenging and need additional focus. Quite common in last few years is use of rejuvenators which are understood as special chemical compounds which help to partly restore the degraded bitumen and secure sufficient performance behavior of asphalt mix containing higher portions of reclaimed asphalt. Recent study focused on use of several market established rejuvenators and some newly developed variants which are predominantly based on renewable materials. A typical asphalt concrete AC16 has been se-lected and 50 % natural aggregate was replaced by reclaimed asphalt of 0/8 mm grading. Rejuvenators were added in a content of 5-7 % of the bitumen content presented in the reclaimed asphalt. Several tests have been per-formed focusing on water susceptibility, deformation behavior (stiffness) and resistance to crack propagation. At the same time bitumen extracted from the reclaimed asphalt was mixed with rejuvenator and selected bitumen tests were done to find some relation between binder and asphalt mix behavior.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Pozemní komunikace 2022

  • ISBN

    978-80-01-07009-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    125-133

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Masarykova kolej, Thákurova 1, 160 41 Praha 6

  • Datum konání akce

    16. 6. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku