Zesilování železničních mostů UHPFRC nabetonávkou
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F22%3A00359484" target="_blank" >RIV/68407700:21110/22:00359484 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://concrete.fsv.cvut.cz/phdworkshop/proceedings/2022/pdf/Samek_Daniel.pdf" target="_blank" >https://concrete.fsv.cvut.cz/phdworkshop/proceedings/2022/pdf/Samek_Daniel.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zesilování železničních mostů UHPFRC nabetonávkou
Popis výsledku v původním jazyce
V posledních letech dochází ke značnému rozvoji materiálů na bázi cementového pojiva s výjimečnými parametry v oblasti mechanických vlastností a trvanlivosti – tzv. ultra-vysokohodnotných betonů (UHPFRC - Ultra High-Performance Fiber-Reinforced Concrete), které jsou vhodným stavebním materiálem nejen pro nové konstrukce, ale i pro opravy a zesilování stávajících mostních konstrukcí. Jednou z vhodných metod je zesílení konstrukcí pomocí UHPFRC nabetonávky. Tu je možno použít i u železničních mostů, kde je takto možno zvýšit zatížitelnost nosné konstrukce v podélném i v příčném směru, zesílit připojení bočních konzol k nosné konstrukci i využít vrstvu UHPFRC ke zvýšení ochrany povrchu nosné konstrukce proti vodě atd. Pro ověření v laboratorních podmínkách byla vybrána oblast u podélného okraje nosné konstrukce s prefabrikovanou konzolou. Cílem prováděných experimentů je ověřit technologii provádění uvažovaných prací a ověřit zvýšení únosnosti přípoje konzoly. Dosud byl proveden návrh a výroba zkušebních těles a ověření přípoje konzoly před realizací nabetonávky.
Název v anglickém jazyce
Strengthening of railway bridges with UHPFRCoverlay
Popis výsledku anglicky
In recent years, there has been considerable development of cementitious binder-based materials with exceptional mechanical and durability characteristics – so called Ultra High-Performance Fiber-Reinforced Concretes (UHPFRC), which are suitable not only for new structures, but also for repairs and strengthening of existing concrete structures. One of convenient methods is strengthening of structures with UHPFRC overlays. This method can be used also for railway bridges, at which it is possible by this way to increase their load-bearing capacity in the longitudinal as well as in the transverse direction, strengthen connections of lateral cantilevers (cornices) to the bridge deck and also to increase protection of of the deck surface against water etc. For a verfication in a laboratory, a part of a structure at its longitudinal edge with a precast cornice cantilever was chosen. The aim of these experiments is to verify the increase of the resistence of connections of lateral cantilevers to the deck and to verify technology of manufacture. So far, specimens were designed and manufactured and the first experiments has been carried out, verifying resistence of the original connections still without UHPFRC overaly.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of PhD Workshop, Department of Concrete and Masonry Structures 2022
ISBN
978-80-01-06989-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
80-84
Název nakladatele
katedra betonových a zděných konstrukcí
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
27. 5. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—