NÁVRH NABETONÁVKY Z UHPFRC
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F23%3A00368199" target="_blank" >RIV/68407700:21110/23:00368199 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://concrete.fsv.cvut.cz/phdworkshop/proceedings/2023/" target="_blank" >https://concrete.fsv.cvut.cz/phdworkshop/proceedings/2023/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
NÁVRH NABETONÁVKY Z UHPFRC
Popis výsledku v původním jazyce
Zesílením pomocí nabetonávky z ultra-vysokohodnotného vláknobetonu (UHPFRC) je možné u železničních mostů zvýšit zatížitelnost nosné konstrukce v podélném i v příčném směru, zesílit připojení bočních prefabrikovaných konzol k nosné konstrukci i využít vrstvu UHPFRC ke zvýšení ochrany povrchu nosné konstrukce proti vodě atd. Pro ověření v laboratorních podmínkách byla zatím vybrána oblast okraje nosné konstrukce s boční prefabrikovanou konzolou. Experiment slouží pro ověření únosnosti takto zesíleného kotvení konzoly i pro ověření postupu provádění. Dosud byla ověřena únosnost přípoje konzoly. Tento článek popisuje následný návrh nabetonávky (UHPFRC) včetně výztuže na již dříve vyrobené zkušební těleso. Rozhodujícím zatížením při návrhu nabetonávky v příčném směru je zatížení od vykolejeného vlaku. Návrh nabetonávky je prováděn s odkazem na různé návrhové předpisy a normy, včetně francouzských norem NF P18-710, fib Model Code 2010 či Technických pravidel ČBS 07 Ultra vysokohodnotný beton (UHPC).
Název v anglickém jazyce
DESIGN OF THE UHPFRC OVERLAY
Popis výsledku anglicky
Strengthening of railway bridges with ultra-high-performance fiber-reinforced concrete (UHPFRC) over-lay can be used to increase a load-bearing capacity of a superstructure both in the longitudinal and the transverse direction as well as to strengthen connections of lateral precast cornices to the deck. An UHPFRC layer can be used also for a protection of a superstructure surface against water etc. For a verification in a laboratory, a part of a superstructure at its edge with a lateral cornice was chosen. The experiment is made to verify a resistence of a cornice connection strengthened by this way as well as to verify the technology of manufacture. So far, a verification of the cornice connection to the superstructure before casting of the UHPFRC over-lay has been carried out. This article is focused on a design of an UHPFRC overlay including reinforcement, intended for a previously manufactured test specimen. The principle loads for a design of the over-lay in the transverse direction are actions due to a derailment of trains. The design is made with a reference to various codes and standards, including French standard NF P18-710, fib Model Code 2010 and Technical Regulations of the Czech Concrete Society ČBS 07 Ultra High Performance Concrete (UHPC).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of PhD Workshop, Department of Concrete and Masonry Structures 2023
ISBN
978-80-01-07137-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
katedra betonových a zděných konstrukcí
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
26. 5. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—