Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

NÁVRH NABETONÁVKY Z UHPFRC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F23%3A00368199" target="_blank" >RIV/68407700:21110/23:00368199 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://concrete.fsv.cvut.cz/phdworkshop/proceedings/2023/" target="_blank" >https://concrete.fsv.cvut.cz/phdworkshop/proceedings/2023/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    NÁVRH NABETONÁVKY Z UHPFRC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zesílením pomocí nabetonávky z ultra-vysokohodnotného vláknobetonu (UHPFRC) je možné u železničních mostů zvýšit zatížitelnost nosné konstrukce v podélném i v příčném směru, zesílit připojení bočních prefabrikovaných konzol k nosné konstrukci i využít vrstvu UHPFRC ke zvýšení ochrany povrchu nosné konstrukce proti vodě atd. Pro ověření v laboratorních podmínkách byla zatím vybrána oblast okraje nosné konstrukce s boční prefabrikovanou konzolou. Experiment slouží pro ověření únosnosti takto zesíleného kotvení konzoly i pro ověření postupu provádění. Dosud byla ověřena únosnost přípoje konzoly. Tento článek popisuje následný návrh nabetonávky (UHPFRC) včetně výztuže na již dříve vyrobené zkušební těleso. Rozhodujícím zatížením při návrhu nabetonávky v příčném směru je zatížení od vykolejeného vlaku. Návrh nabetonávky je prováděn s odkazem na různé návrhové předpisy a normy, včetně francouzských norem NF P18-710, fib Model Code 2010 či Technických pravidel ČBS 07 Ultra vysokohodnotný beton (UHPC).

  • Název v anglickém jazyce

    DESIGN OF THE UHPFRC OVERLAY

  • Popis výsledku anglicky

    Strengthening of railway bridges with ultra-high-performance fiber-reinforced concrete (UHPFRC) over-lay can be used to increase a load-bearing capacity of a superstructure both in the longitudinal and the transverse direction as well as to strengthen connections of lateral precast cornices to the deck. An UHPFRC layer can be used also for a protection of a superstructure surface against water etc. For a verification in a laboratory, a part of a superstructure at its edge with a lateral cornice was chosen. The experiment is made to verify a resistence of a cornice connection strengthened by this way as well as to verify the technology of manufacture. So far, a verification of the cornice connection to the superstructure before casting of the UHPFRC over-lay has been carried out. This article is focused on a design of an UHPFRC overlay including reinforcement, intended for a previously manufactured test specimen. The principle loads for a design of the over-lay in the transverse direction are actions due to a derailment of trains. The design is made with a reference to various codes and standards, including French standard NF P18-710, fib Model Code 2010 and Technical Regulations of the Czech Concrete Society ČBS 07 Ultra High Performance Concrete (UHPC).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of PhD Workshop, Department of Concrete and Masonry Structures 2023

  • ISBN

    978-80-01-07137-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    katedra betonových a zděných konstrukcí

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    26. 5. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku