Analýza požáru elektrovozidel při návrhu konstrukcí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F22%3A00360079" target="_blank" >RIV/68407700:21110/22:00360079 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza požáru elektrovozidel při návrhu konstrukcí
Popis výsledku v původním jazyce
Hlavním cílem tohoto příspěvku je představit požární riziko elektrických vozidel (EV) ve srovnání s vozidly se spalovacími motory (ICEV). Článek obsahuje množství EV ve světě i v ČR, typy EV, popis baterií používaných v EV a jejich požární nebezpečí. Poslední částí tohoto článku jsou dvě simulace požáru auta. Pro simulace byl použit program FDS, který je zástupcem CFD modelů. Požár byl simulován zjednodušenou metodou pomocí křivky HRR. Hlavním cílem modelu je zjistit vliv požáru EV a ICEV na betonové konstrukce.
Název v anglickém jazyce
Electric vehicles fire analysis for construction design
Popis výsledku anglicky
The main aim of this paper is to present the fire risk of electric vehicles (EV) compared to internal combustion engine vehicles (ICEV). The paper includes the amount of EVs worldwide and in the Czech Republic, the types of EVs, the description of batteries used in EV and their fire risk. The last part of this paper is two simulations of a car fire. The FDS program, which is representative of CFD models, was used for simulations. The fire was simulated by a simplified method using the HRR curve. The main goal of the model is to find out the influence of the EV and the ICEV fire on concrete constructions.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů