Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelování požáru a analýza elektrovozidel při návrhu konstrukcí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F23%3A00368422" target="_blank" >RIV/68407700:21110/23:00368422 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Modelování požáru a analýza elektrovozidel při návrhu konstrukcí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek vychází z diplomové práce a zabývá se požárním rizikem elektrovozidel (EV) při návrhu železobetonových konstrukcí. Hlavním cílem příspěvku je představit požární riziko elektrovozidel s ohledem na požární bezpečnost budov. Článek popisuje typy EV, zároveň je v článku představena definice požárního rizika baterií a celých EV i klasických spalovacích vozidel (ICEV). V závěru se teoretická část věnuje řešení požární bezpečnosti z hlediska elektromobility. Praktická část představuje vytvoření modelu požáru osobního vozidla v prostoru hromadné garáže. Pro simulaci je využit program Fire Dynamics Simulator (FDS), který je zástupcem dynamických modelů kapalin a plynů (CFD). Požár je simulován zjednodušenou metodou pomocí HRR křivek. Pro simulaci je vybrán požární scénář, který zjišťuje vliv požáru EV a ICEV.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling of Fire and Analysis of Electric Vehicles for Construction Design

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is based on a diploma thesis and deals with the fire risk of electric vehicles (EV) in the design of reinforced concrete structures. The main objective of the paper is to present the fire risk of electric vehicles with regard to the fire safety of buildings. The paper describes the types of different electric vehicles available today. Then a definition of the fire risk of batteries and entire electric and internal combustion vehicles (ICEV) is described. Finally, the theoretical part deals with fire safety solutions from the perspective of electric mobility. The practical part presents the creation of a model of a passenger vehicle fire in the area of a collective garage. The Fire Dynamics Simulator (FDS) program, which is a representative of Computational Fluid Dynamics Models (CFD) is used for the simulation. The fire is simulated by a simplified method using HRR curves. A fire scenario, which detects the effect of EV a ICEV fire, is selected.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of PhD Workshop, Department of Concrete and Masonry Structures 2023

  • ISBN

    978-80-01-07137-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    6-10

  • Název nakladatele

    katedra betonových a zděných konstrukcí

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    26. 5. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku