Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zone modelling of tunnel fires using different tunnel segmentation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F22%3A00360088" target="_blank" >RIV/68407700:21110/22:00360088 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Zone modelling of tunnel fires using different tunnel segmentation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the use of zone models in modelling road tunnel fires. A fire scenario is considered for the case of burning a heavy truck (HGV) with a load of wood. The fire is simulated using the CFAST software tool. The fire source is located in the middle of the tunnel. Regarding the limits of zone models, different spatial tunnel segmentations are considered, and the influence of these segmentations on the course of the fire is examined. The outputs are then transferred to a spreadsheet. Subsequently, a comparison of the resulting graphs is performed, especially the heat release rate graph and the upper layer temperature graph. The outputs from the programme are finally evaluated in terms of their relevance and use in relation to the modelled space.

  • Název v anglickém jazyce

    Zone modelling of tunnel fires using different tunnel segmentation

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the use of zone models in modelling road tunnel fires. A fire scenario is considered for the case of burning a heavy truck (HGV) with a load of wood. The fire is simulated using the CFAST software tool. The fire source is located in the middle of the tunnel. Regarding the limits of zone models, different spatial tunnel segmentations are considered, and the influence of these segmentations on the course of the fire is examined. The outputs are then transferred to a spreadsheet. Subsequently, a comparison of the resulting graphs is performed, especially the heat release rate graph and the upper layer temperature graph. The outputs from the programme are finally evaluated in terms of their relevance and use in relation to the modelled space.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů