Využití zónových modelů požáru při modelování požáru v tunelech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F22%3A00360090" target="_blank" >RIV/68407700:21110/22:00360090 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití zónových modelů požáru při modelování požáru v tunelech
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek se zabývá využitím zónových modelů požáru při modelování požárů v silničním železobetonovém tunelu délky 500 m. Je zde stručně popsán dosavadní stav poznání v oblasti charakteristik požárů v tunelech. Požár je simulován pomocí vybraných programů využívajících zónový model požáru, tj. pomocí programu CFAST a B-RISK. V obou programech je uvažován požární scénář pro případ hoření těžkého nákladního vozidla (HGV) s nákladem dřeva. Ohnisko požáru je umístěno uprostřed tunelu. Požární scénář je modelován na základě křivky rychlosti uvolňování tepla převzaté z již existujícího experimentu. V obou programech je uvažováno s prostorovou segmentací modelovaného tunelu s ohledem na limity zónových modelů požáru. Výstupy z obou zónových programů jsou převedeny do tabulkového procesoru. Následně je provedeno porovnání výsledných grafů, a to především grafu rychlosti uvolňování tepla a průběhu teplot plynů v horní kouřové vrstvě. Oba programy jsou nakonec zhodnoceny z hlediska relevantnosti jejich výstupů vzhledem k modelovanému prostoru.
Název v anglickém jazyce
Use of Zone Fire Models in Tunnel Fire Modelling
Popis výsledku anglicky
This article deals with the use of fire zone models in modelling reinforced concrete road tunnel fires. The current state of knowledge in the field of tunnel fire characteristics is briefly described here. The fire is simulated using selected fire zone modelling programme tools, i.e., using the CFAST and B RISK programmes. In both programmes, a fire scenario is considered in the event of a burning heavy goods vehicle (HGV) with a load of timber. The fire source is located in the middle of the tunnel. The fire scenario is modelled on the basis of the heat release rate curve taken from an existing experiment. In both programmes, the spatial segmentation of the modelled tunnel is considered with regard to the fire zone model limits. The outputs from both fire zone programmes are transferred to the spreadsheet. Subsequently, a comparison of the resulting graphs is performed, especially the heat release rate graph and the upper layer temperature graph. Both programmes are finally evaluated in terms of the relevance of their outputs with respect to the modelled space.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of PhD Workshop, Department of Concrete and Masonry Structures 2022
ISBN
978-80-01-06989-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
97-101
Název nakladatele
katedra betonových a zděných konstrukcí
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
27. 5. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—