Dokumentace technických a organizačních opatření pro částečné zlepšení plavebních podmínek na Labi mezi Ústím nad Labem a státní hranicí ČR/SRN
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F22%3A00363176" target="_blank" >RIV/68407700:21110/22:00363176 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dokumentace technických a organizačních opatření pro částečné zlepšení plavebních podmínek na Labi mezi Ústím nad Labem a státní hranicí ČR/SRN
Popis výsledku v původním jazyce
Úsek Labe pod vodním dílem Střekov v Ústí nad Labem po státní hranici se SRN délky 40 km je pro plavbu provozně nespolehlivý. Úprava vodní cesty je zde pomocí historických regulačních staveb a parametry vodní cesty závisí pouze na aktuálním průtoku v korytě. V období nízkých průtoků není stávající vodní cesta spolehlivá a vytváří provozní problémy a zvýšené náklady na její provoz. Cílem bylo navrhnout a posoudit taková technická a organizační opatření, která zajistí alespoň částečné zlepšení plavebních podmínek a přispějí ke zmírnění trendu omezení vodní dopravy v regulovaném úseku Labe. Navržená opatření nejsou v rozporu s podmínkami ochrany životního prostředí a investiční a provozní náklady byly minimalizovány. Výsledek představuje soubor map, které vznikly na základě původního výzkumu a vývoje jako syntéza bodových a plošných informací a souvislostí získaných na podkladě výzkumu technických a organizačních opatření pro zlepšení plavebních podmínek v daném úseku Labe. Základním prostředkem znázornění těchto informací je geografický informační systém.
Název v anglickém jazyce
Documentation of technical and organisational measures for partial improvement of navigation conditions on the Elbe between Ústí nad Labem and the state border between the Czech Republic and Germany
Popis výsledku anglicky
The 40 km long part of the Elbe below the Střekov barrgage in Ústí nad Labem up to the state border with Germany is unreliable for navigation. The waterway is regulated by historic river training structures and the parameters of the waterway depend only on the current flow in the riverbed. During periods of low flows, the existing waterway is not reliable and creates operational problems and increased costs for its operation. The aim was to design and assess technical and organisational measures that would ensure at least a partial improvement of navigation conditions and contribute to mitigating the trend of water traffic restrictions in the regulated section of the Elbe. The proposed measures do not conflict with environmental protection conditions and investment and operating costs have been minimised. The result is a set of maps that have been produced on the basis of the original research and development as a synthesis of point and area information and context obtained from research into technical and organisational measures to improve navigation conditions in the Elbe river section. The basic tool for the representation of this information is a geographical information system.
Klasifikace
Druh
N<sub>map</sub> - Specializovaná mapa s odborným obsahem
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK02000214" target="_blank" >CK02000214: Částečné zlepšení plavebních podmínek na regulovaném Labi mezi Ústím nad Labem a státní hranicí ČR/SRN</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
CK02000214-V1
Číslo předpisu
—
Technické parametry
Mapový soubor v elektronické formě. Byla uzavřena smlouva o využití výsledku mezi příjemcem (ČVUT v Praze) a uživatelem. Číslo smlouvy: O911230001. Uživatel: Povodí Labe, státní podnik Víta Nejedlého 951/8, Slezské Předměstí, 500 03 Hradec Králové IČ uživatele: 70890005 Odpovědná osoba: Ing. Pavel Řehák, technický ředitel
Ekonomické parametry
Výsledky projektu kvantifikují příznivé dopady realizace navržených organizačních a technických opatření na zvýšení spolehlivosti vodní cesty mezi Ústím nad Labem a státní hranicí ČR/SRN v délce 40 km. V rámci řešení byla kvantifikována možnost zvýšení maximálního ponoru plavidel alespoň o 0,2 m s příslušným příznivým dopadem na objem přepraveného zboží. Míra využití tohoto potenciálu bude upřesněna v rámci procesu implementace výsledku projektu v souladu s implementačním plánem.
Označení certifikačního orgánu
—
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů