Ovlivnění konstrukce metra C při ražbě průzkumných štol pro stavbu metra I.D
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F22%3A00368239" target="_blank" >RIV/68407700:21110/22:00368239 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.inzenyrske-stavby.cz/" target="_blank" >https://www.inzenyrske-stavby.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ovlivnění konstrukce metra C při ražbě průzkumných štol pro stavbu metra I.D
Popis výsledku v původním jazyce
V červnu roku 2019 začal v širší lokalitě pražské Pankráce Doplňkový geologický průzkum pro výstavbu trasy I. D metra s plánovaným ukončením v létě 2021. Náplní tohoto projektu bylo hloubení čtyř velkoprofilových šachet, na které ve třech případech navázaly ražby průzkumných štol, z nichž většina bude využita pro budoucí trasu metra D, respektive přestupní chodbu mezi stanicemi Pankrác C a Pankrác D. Hlavním cílem bylo rozšíření znalostí o horninovém prostředí a vlivu činností prováděných hornickým způsobem na přilehlé území a objekty, detekce rizik a posouzení nástrojů k jejich řízení. Provedení průzkumu takového rozsahu v zastavěné oblasti této významné městské části vyžadovalo maximální připravenost nejen ze strany dodavatele průzkumných prací, ale i ze strany dodavatele geotechnického monitoringu (dále GTM). Průběžné poznatky, tedy nálezy dodatkového průzkumu a výsledky GTM vedly k rozšíření prací a prodloužení termínu ukončení v březnu 2022.
Název v anglickém jazyce
The Influence of the Line D Subway Pilot Tunnels Excavation on the Line C Subway Running Tunnels
Popis výsledku anglicky
The additional geological investigation for the Line D subway in Prague, which was composed of three shafts and four excavated tunnels and took place in the highly inhabited area of Pankrác, was affecting nearby structures on and beneath the ground. Among the affected objects were also the Line C subway track tunnels, where excessive deformations could be dangerous for the traffic in them. The goal of the geotechnical monitoring was to provide complex and accurate measurements to enable executing prompt measures to preserve safety of the traffic in the subway tunnels.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů