Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Technologies for construction of concrete tunnel linings used in Czechia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F24%3A00382399" target="_blank" >RIV/68407700:21110/24:00382399 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Technologies for construction of concrete tunnel linings used in Czechia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The tunnelling in Czechia developed since the first railway were built. After the period of classical tunnelling methods, the advanced technologies came rather recently. Now a number of tunnels are completed and some experiences were gained. The paper tries to illustrate the application of basic technologies of modern tunnels on examples. The mined tunnels are made usually by NATM (New Austrian Tunnelling Method), using a primary lining made of shotcrete and final lining cast in moulds. There is also experience with TBM which was used for Prague subway or for the longest railway tunnel in the country. Many tunnels on the road and railway network are built as cut and cover tunnels. Finally, a special launched immersed tunnel was built in Prague as a part of the subway line.

  • Název v anglickém jazyce

    Technologies for construction of concrete tunnel linings used in Czechia

  • Popis výsledku anglicky

    The tunnelling in Czechia developed since the first railway were built. After the period of classical tunnelling methods, the advanced technologies came rather recently. Now a number of tunnels are completed and some experiences were gained. The paper tries to illustrate the application of basic technologies of modern tunnels on examples. The mined tunnels are made usually by NATM (New Austrian Tunnelling Method), using a primary lining made of shotcrete and final lining cast in moulds. There is also experience with TBM which was used for Prague subway or for the longest railway tunnel in the country. Many tunnels on the road and railway network are built as cut and cover tunnels. Finally, a special launched immersed tunnel was built in Prague as a part of the subway line.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MAUT 30 International scientific symposium

  • ISBN

    978-615-82475-2-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    81-93

  • Název nakladatele

    MAUT Hungarian Road and Rail Society

  • Místo vydání

    Budapest

  • Místo konání akce

    Budapest

  • Datum konání akce

    1. 10. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku