Vliv hutnění zkušebních těles na vlastnosti asfaltového betonu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F23%3A00363063" target="_blank" >RIV/68407700:21110/23:00363063 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv hutnění zkušebních těles na vlastnosti asfaltového betonu
Popis výsledku v původním jazyce
V České republice se aktuálně pracuje na přípravě výstavby vysokorychlostních tratí podle principů převzatých z Francie. Konstrukce jejich pražcového podloží má být kromě jiného tvořena také vrstvou z asfaltového betonu. Požadavky na vlastnosti asfaltové směsi však nemohou být z francouzských norem jednoduše převzaty, neboť se v České republice používá jiný postup pro hutnění zkušebních těles, která se používají pro mechanické a funkční zkoušky. Tento příspěvek prezentuje výsledky experimentální studie, která porovnává vliv metod hutnění zkušebních těles používaných v České republice a ve Francii na vybrané vlastnosti asfaltového betonu. V rámci vyhodnocení studie je posouzena vzájemná korelace výsledků mezi jednotlivými metodami hutnění.
Název v anglickém jazyce
Effect of test specimens compaction method on the asphalt concrete properties
Popis výsledku anglicky
In the Czech Republic, a preparation of high-speed lines construction according to principles adopted from France is currently in process. Its substructure is among others to be made of an asphalt concrete layer. Nevertheless, the requirements on asphalt mixture properties cannot simply be taken from the French standards, as a different procedure for the compaction of test specimens, which are used for mechanical and functional tests, is used in the Czech Republic. This paper presents the results of an experimental study that compares the impact of test specimen compaction methods used in the Czech Republic and in France on selected properties of asphalt concrete. As a part of the study evaluation, a mutual correlation between individual compaction methods is identified and discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK02000293" target="_blank" >CK02000293: Adaptace francouzské metody hodnocení konstrukce pražcového podloží pro vysokorychlostní železniční tratě do podmínek ČR</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků Juniorstav 2023
ISBN
978-80-86433-80-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
530-537
Název nakladatele
Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
26. 1. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—