Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv hutnění zkušebních těles na vlastnosti asfaltového betonu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F23%3A00366787" target="_blank" >RIV/68407700:21110/23:00366787 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://stavba.tzb-info.cz/hruba-stavba/25284-vliv-hutneni-zkusebnich-teles-na-vlastnosti-asfaltoveho-betonu" target="_blank" >https://stavba.tzb-info.cz/hruba-stavba/25284-vliv-hutneni-zkusebnich-teles-na-vlastnosti-asfaltoveho-betonu</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv hutnění zkušebních těles na vlastnosti asfaltového betonu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V České republice se aktuálně pracuje na přípravě výstavby vysokorychlostních tratí podle principů převzatých z Francie. Konstrukce jejich pražcového podloží má být kromě jiného tvořena také vrstvou z asfaltového betonu. Požadavky na vlastnosti asfaltové směsi však nemohou být z francouzských norem jednoduše převzaty, neboť se v České republice používá jiný postup pro hutnění zkušebních těles, která se používají pro mechanické a funkční zkoušky. Tento příspěvek prezentuje výsledky experimentální studie, která porovnává vliv metod hutnění zkušebních těles používaných v České republice a ve Francii na vybrané vlastnosti asfaltového betonu. V rámci vyhodnocení studie je posouzena vzájemná korelace výsledků mezi jednotlivými metodami hutnění.

  • Název v anglickém jazyce

    Effect of test specimens compaction method on the asphalt concrete properties

  • Popis výsledku anglicky

    In the Czech Republic, a preparation of high-speed lines construction according to principles adopted from France is currently in process. Its substructure is among others to be made of an asphalt concrete layer. Nevertheless, the requirements on asphalt mixture properties cannot simply be taken from the French standards, as a different procedure for the compaction of test specimens, which are used for mechanical and functional tests, is used in the Czech Republic. This paper presents the results of an experimental study that compares the impact of test specimen compaction methods used in the Czech Republic and in France on selected properties of asphalt concrete. As a part of the study evaluation, a mutual correlation between individual compaction methods is identified and discussed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK02000293" target="_blank" >CK02000293: Adaptace francouzské metody hodnocení konstrukce pražcového podloží pro vysokorychlostní železniční tratě do podmínek ČR</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    TZB info

  • ISSN

    1801-4399

  • e-ISSN

    1801-4399

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    07.05.2023

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus