Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hygro-thermo-mechanical model for concrete pavement from an early age to a long-term performance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F23%3A00367763" target="_blank" >RIV/68407700:21110/23:00367763 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1016/j.conbuildmat.2023.133068" target="_blank" >https://doi.org/10.1016/j.conbuildmat.2023.133068</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.conbuildmat.2023.133068" target="_blank" >10.1016/j.conbuildmat.2023.133068</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Hygro-thermo-mechanical model for concrete pavement from an early age to a long-term performance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A new 3D hygro-thermo-mechanical model for a single concrete pavement slab is formulated with the objective to capture slab behavior from casting to long-term drying. Strain and temperature data from five-year continuous monitoring system served for calibration and validation. Four simulated scenarios show temperature analysis after concrete casting, cyclic temperature effect and stress/strain response for traffic load and long-term drying. The results show that slab drying leads to the highest principal tensile stress on the surface and induces surface cracking when combined with temperature and traffic effects.

  • Název v anglickém jazyce

    Hygro-thermo-mechanical model for concrete pavement from an early age to a long-term performance

  • Popis výsledku anglicky

    A new 3D hygro-thermo-mechanical model for a single concrete pavement slab is formulated with the objective to capture slab behavior from casting to long-term drying. Strain and temperature data from five-year continuous monitoring system served for calibration and validation. Four simulated scenarios show temperature analysis after concrete casting, cyclic temperature effect and stress/strain response for traffic load and long-term drying. The results show that slab drying leads to the highest principal tensile stress on the surface and induces surface cracking when combined with temperature and traffic effects.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA21-03118S" target="_blank" >GA21-03118S: Termo-hygro-mechanický model betonových vozovek</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Construction and Building Materials

  • ISSN

    0950-0618

  • e-ISSN

    1879-0526

  • Svazek periodika

    403

  • Číslo periodika v rámci svazku

    November

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    001071337600001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85170082490