Adaptace francouzské metody návrhu konstrukce pražcového podloží u vysokorychlostních tratí do podmínek v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F23%3A00374175" target="_blank" >RIV/68407700:21110/23:00374175 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Adaptace francouzské metody návrhu konstrukce pražcového podloží u vysokorychlostních tratí do podmínek v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Výsledek představuje kompilát poznatků založený na porovnání sady českých a francouzských předpisů a řady měření provedených v laboratorním prostředí i v reálných podmínkách dopravních staveb v ČR. Kompilát obsahuje ca'sti zamerené na problematiku staticke' zatezovacı' zkousky (byly zpracova'ny korelacnı' vztahy mezi ceskou, francouzskou a nemeckou metodikou), pouzitı' asfaltovy'ch vrstev v telese zeleznicnı'ho spodku, pouzitı' stabilizacnı'ch geomrı'zı' pro redukci tlousťky asfaltove' vrstvy a pouzitı' poloskalnı'ch hornin v prazcove'm podlozı'. Spra'va zeleznic, s.o., prostřednictvím stanoviska deklarovala prı'nos dosazeny'ch poznatku a jejich postupnou implementaci do svých strategických a koncepčních dokumentů predevsı'm urceny'ch pro vy'stavbu vysokorychlostnı'ch železničních tratí v ČR (VRT). Spra'va zeleznic, s.o., vydala doporučení používat pro stanovení limitních hodnot únosnosti tělesa železničního spodku českou metodiku, což bylo zapracováno do dokumentu pro přípravu tratí kategorie VRT, konkrétně do Přílohy A Pokynu generálního ředitele SŽ PO-16/2020-GŘ „Manuál pro projektování VRT ve stupni DÚR“. Do dokumentů SŽ bude zakotven poznatek, že asfaltové směsi ukotvené v předpisu SŽ S4 Železniční spodek je možné využívat též pro konstrukci VRT. Doporučená metodika pro aplikace poloskalních hornin do násypových těles bude též předmětem novelizace předpisu SŽ S4.
Název v anglickém jazyce
Adaptation of the French method of evaluation of track substructure for high-speed lines into the Czech Republic conditions
Popis výsledku anglicky
The result represents a compilation of findings based on a comparison of a set of Czech and French regulations and a series of measurements carried out in the laboratory environment as well as in the real conditions of transport constructions in the Czech Republic. The compilation contains parts focused on the issue of static load tests (correlation relations between Czech, French and German methodologies were elaborated), the use of asphalt layers in the body of the railway substructure, the use of stabilising geogrids for reducing the thickness of the asphalt layer and the use of semi-rocky rocks in the sleeper substructure. Spra'va zeleznic, s.o. through the statement declared the contribution of the achieved findings and their gradual implementation in its strategic and conceptual documents mainly intended for the construction of high-speed railway lines (HSL) in the Czech Republic. Spra'va zeleznic, s.o. issued a recommendation to use the Czech methodology for the determination of the load capacity limit values of the railway substructure, which was incorporated into the document for the preparation of lines of the HSL category, specifically into Annex A of the Instruction of the Director General of SŽ PO-16/2020-DG “Manual for the design of HSL in the Land Use Permit design stage”. The fact that asphalt mixtures incorporated in the SŽ S4 regulation can also be used for the construction of HSL will be added in SŽ S4 document Railway substructure regulation. The recommended methodology for the application of semi-rock rocks into embankments will be the subject of the amendment of the SŽ S4 as well.
Klasifikace
Druh
H<sub>konc</sub> - Promítnuto do schválených strategických dokumentů orgánů státní nebo veřejné správy
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK02000293" target="_blank" >CK02000293: Adaptace francouzské metody hodnocení konstrukce pražcového podloží pro vysokorychlostní železniční tratě do podmínek ČR</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo předpisu
1716/2024-SŽDC-GŘ-O13
Označení kompet. příslušného orgánu
Správa železnic, státní organizace, Dlážděná 1003/7, 110 00 Praha 1
Územní platnost výsledku
A - Platnost pro Českou republiku (národní legislativní nebo nelegislativní předpis, národní norma)