Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adaptace francouzské metody návrhu konstrukce pražcového podloží u vysokorychlostních tratí do podmínek v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F23%3A00374175" target="_blank" >RIV/68407700:21110/23:00374175 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Adaptace francouzské metody návrhu konstrukce pražcového podloží u vysokorychlostních tratí do podmínek v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výsledek představuje kompilát poznatků založený na porovnání sady českých a francouzských předpisů a řady měření provedených v laboratorním prostředí i v reálných podmínkách dopravních staveb v ČR. Kompilát obsahuje ca'sti zamerené na problematiku staticke' zatezovacı' zkousky (byly zpracova'ny korelacnı' vztahy mezi ceskou, francouzskou a nemeckou metodikou), pouzitı' asfaltovy'ch vrstev v telese zeleznicnı'ho spodku, pouzitı' stabilizacnı'ch geomrı'zı' pro redukci tlousťky asfaltove' vrstvy a pouzitı' poloskalnı'ch hornin v prazcove'm podlozı'. Spra'va zeleznic, s.o., prostřednictvím stanoviska deklarovala prı'nos dosazeny'ch poznatku a jejich postupnou implementaci do svých strategických a koncepčních dokumentů predevsı'm urceny'ch pro vy'stavbu vysokorychlostnı'ch železničních tratí v ČR (VRT). Spra'va zeleznic, s.o., vydala doporučení používat pro stanovení limitních hodnot únosnosti tělesa železničního spodku českou metodiku, což bylo zapracováno do dokumentu pro přípravu tratí kategorie VRT, konkrétně do Přílohy A Pokynu generálního ředitele SŽ PO-16/2020-GŘ „Manuál pro projektování VRT ve stupni DÚR“. Do dokumentů SŽ bude zakotven poznatek, že asfaltové směsi ukotvené v předpisu SŽ S4 Železniční spodek je možné využívat též pro konstrukci VRT. Doporučená metodika pro aplikace poloskalních hornin do násypových těles bude též předmětem novelizace předpisu SŽ S4.

  • Název v anglickém jazyce

    Adaptation of the French method of evaluation of track substructure for high-speed lines into the Czech Republic conditions

  • Popis výsledku anglicky

    The result represents a compilation of findings based on a comparison of a set of Czech and French regulations and a series of measurements carried out in the laboratory environment as well as in the real conditions of transport constructions in the Czech Republic. The compilation contains parts focused on the issue of static load tests (correlation relations between Czech, French and German methodologies were elaborated), the use of asphalt layers in the body of the railway substructure, the use of stabilising geogrids for reducing the thickness of the asphalt layer and the use of semi-rocky rocks in the sleeper substructure. Spra'va zeleznic, s.o. through the statement declared the contribution of the achieved findings and their gradual implementation in its strategic and conceptual documents mainly intended for the construction of high-speed railway lines (HSL) in the Czech Republic. Spra'va zeleznic, s.o. issued a recommendation to use the Czech methodology for the determination of the load capacity limit values of the railway substructure, which was incorporated into the document for the preparation of lines of the HSL category, specifically into Annex A of the Instruction of the Director General of SŽ PO-16/2020-DG “Manual for the design of HSL in the Land Use Permit design stage”. The fact that asphalt mixtures incorporated in the SŽ S4 regulation can also be used for the construction of HSL will be added in SŽ S4 document Railway substructure regulation. The recommended methodology for the application of semi-rock rocks into embankments will be the subject of the amendment of the SŽ S4 as well.

Klasifikace

  • Druh

    H<sub>konc</sub> - Promítnuto do schválených strategických dokumentů orgánů státní nebo veřejné správy

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK02000293" target="_blank" >CK02000293: Adaptace francouzské metody hodnocení konstrukce pražcového podloží pro vysokorychlostní železniční tratě do podmínek ČR</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Číslo předpisu

    1716/2024-SŽDC-GŘ-O13

  • Označení kompet. příslušného orgánu

    Správa železnic, státní organizace, Dlážděná 1003/7, 110 00 Praha 1

  • Územní platnost výsledku

    A - Platnost pro Českou republiku (národní legislativní nebo nelegislativní předpis, národní norma)