Zrnitost kameniva asfaltového betonu pro vysokorychlostní tratě v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F22%3A00360476" target="_blank" >RIV/68407700:21110/22:00360476 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zrnitost kameniva asfaltového betonu pro vysokorychlostní tratě v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
V České republice se aktuálně intenzivně pracuje na přípravě výstavby vysokorychlostních tratí podle principů převzatých z Francie. Konstrukce pražcového podloží těchto vysokorychlostních tratí má být kromě jiného tvořena také vrstvou z asfaltového betonu. Požadavky na asfaltový beton pro konstrukci pražcového podloží jsou však v České republice definovány pouze pro tratě s rychlostí do 200 km/h včetně a od požadavků stanovených ve Francii se liší, a to zejména v zrnitostním oboru kameniva. Tento příspěvek se zabývá rozdíly mezi českým a francouzským přístupem ve stanovení požadavků na zrnitost kameniva asfaltového betonu pro železniční stavby s motivací pro možnou budoucí optimalizaci parametrů asfaltového betonu pro vysokorychlostní tratě v České republice.
Název v anglickém jazyce
Grading of asphalt concrete aggregate for high-speed lines in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
In the Czech Republic, an intensive preparation of high-speed lines construction according to principles adopted from France is currently being done. The substructure of these high-speed lines is among others to be made of a layer of asphalt concrete. However, the requirements for asphalt concrete for the railway substructure in the Czech Republic are defined only for lines with a speed of up to and including 200 km/h and they differ from the requirements set in France, especially in the field of grading of aggregates. This paper deals with the differences between the Czech and French approaches in determining the requirements for the grading of asphalt concrete aggregates for railway structures with motivation for the possible future optimization of asphalt concrete parameters for high-speed lines in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK02000293" target="_blank" >CK02000293: Adaptace francouzské metody hodnocení konstrukce pražcového podloží pro vysokorychlostní železniční tratě do podmínek ČR</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků konference Želva 2022
ISBN
978-80-01-07046-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
61-67
Název nakladatele
Fakulta stavební
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Jihlava
Datum konání akce
13. 9. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—