Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zrnitost kameniva asfaltového betonu pro vysokorychlostní tratě v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F22%3A00360476" target="_blank" >RIV/68407700:21110/22:00360476 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zrnitost kameniva asfaltového betonu pro vysokorychlostní tratě v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V České republice se aktuálně intenzivně pracuje na přípravě výstavby vysokorychlostních tratí podle principů převzatých z Francie. Konstrukce pražcového podloží těchto vysokorychlostních tratí má být kromě jiného tvořena také vrstvou z asfaltového betonu. Požadavky na asfaltový beton pro konstrukci pražcového podloží jsou však v České republice definovány pouze pro tratě s rychlostí do 200 km/h včetně a od požadavků stanovených ve Francii se liší, a to zejména v zrnitostním oboru kameniva. Tento příspěvek se zabývá rozdíly mezi českým a francouzským přístupem ve stanovení požadavků na zrnitost kameniva asfaltového betonu pro železniční stavby s motivací pro možnou budoucí optimalizaci parametrů asfaltového betonu pro vysokorychlostní tratě v České republice.

  • Název v anglickém jazyce

    Grading of asphalt concrete aggregate for high-speed lines in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    In the Czech Republic, an intensive preparation of high-speed lines construction according to principles adopted from France is currently being done. The substructure of these high-speed lines is among others to be made of a layer of asphalt concrete. However, the requirements for asphalt concrete for the railway substructure in the Czech Republic are defined only for lines with a speed of up to and including 200 km/h and they differ from the requirements set in France, especially in the field of grading of aggregates. This paper deals with the differences between the Czech and French approaches in determining the requirements for the grading of asphalt concrete aggregates for railway structures with motivation for the possible future optimization of asphalt concrete parameters for high-speed lines in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK02000293" target="_blank" >CK02000293: Adaptace francouzské metody hodnocení konstrukce pražcového podloží pro vysokorychlostní železniční tratě do podmínek ČR</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků konference Želva 2022

  • ISBN

    978-80-01-07046-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    61-67

  • Název nakladatele

    Fakulta stavební

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Jihlava

  • Datum konání akce

    13. 9. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku