Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zkušební úsek s konstrukční vrstvou z asfaltového betonu v ŽST Semily

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F24%3A00372537" target="_blank" >RIV/68407700:21110/24:00372537 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zkušební úsek s konstrukční vrstvou z asfaltového betonu v ŽST Semily

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V České republice se aktuálně připravuje výstavba vysokorychlostních železničních tratí podle principů převzatých z Francie. Pro všechny úseky vysokorychlostních železničních tratí v České republice se předpokládá jednotná skladba konstrukčních vrstev z asfaltového betonu a štěrkodrti předepsaných tlouštěk. Existuje však předpoklad, že s využitím stabilizační geomříže by mohly být tloušťky těchto vrstev redukovány při zachování, případně zvýšení deformační odolnosti a životnosti konstrukce, což by vedlo k ekonomicky výhodnějšímu návrhu s potenciálem významného snížení množství potřebného kameniva a asfaltového betonu. V první části příspěvku jsou prezentovány výsledky literární rešerše shrnující dosavadní zahraniční zkušenosti s aplikací asfaltového betonu v železničním spodku. V další části je prezentován nově zřízený zkušební úsek s variantními skladbami konstrukčních vrstev z asfaltového betonu a kameniva v různých tloušťkách doplněných o stabilizační geomříž.

  • Název v anglickém jazyce

    Test section with a sub-ballast layer of asphalt concrete at the Semily railway station

  • Popis výsledku anglicky

    In the Czech Republic, a preparation of high-speed railway lines construction according to principles adopted from France has currently been done. For all sections of high-speed railway lines in the Czech Republic, a uniform composition of sub-ballast layers of asphalt concrete and crushed stone mixture of the prescribed thicknesses is assumed. However, there is an assumption that with the use of a stabilizing geogrid, the thickness of these layers could be reduced while maintaining or increasing the deformation resistance and service life of the structure, which would lead to a more economical design with the potential for a significant reduction in the amount of necessary aggregate and asphalt concrete. In the first part of the paper, the results of a literature research summarizing the previous foreign experience with the application of asphalt concrete in railway substructure are presented. In the next part, a newly built test section with variant compositions of structural layers made of asphalt concrete and aggregates in different thicknesses supplemented with a stabilizing geogrid is presented.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK02000293" target="_blank" >CK02000293: Adaptace francouzské metody hodnocení konstrukce pražcového podloží pro vysokorychlostní železniční tratě do podmínek ČR</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Nové prvky v železničním stavitelství. Sborník přednášek vydaný u příležitosti semináře konaného ve dnech 14. a 15. února 2024 v Děčíně

  • ISBN

    978-80-909133-0-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    79-87

  • Název nakladatele

    Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola strojní, stavební a dopravní

  • Místo vydání

    Děčín

  • Místo konání akce

    Děčín

  • Datum konání akce

    14. 2. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku