Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Provozní ověřování variantní skladby konstrukce vysokorychlostní trati

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F24%3A00378102" target="_blank" >RIV/68407700:21110/24:00378102 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Provozní ověřování variantní skladby konstrukce vysokorychlostní trati

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pro vysokorychlostní železniční tratě v České republice se dle francouzského standardu předpokládá jednotná skladba konstrukčních vrstev z asfaltového betonu a štěrkodrti předepsaných tlouštěk. Na základě výsledků dřívějších výzkumů však existuje předpoklad, že s využitím stabilizační geomříže by mohly být tloušťky těchto vrstev redukovány při zachování deformační odolnosti a životnosti konstrukce. Tento příspěvek prezentuje nově zřízený zkušební úsek s variantními skladbami konstrukčních vrstev z asfaltového betonu a kameniva doplněných o stabilizační geomříž, jehož účelem je ověření tohoto předpokladu v provozních podmínkách. V první části příspěvku je popsána jeho konstrukce, v další jsou pak prezentovány snímače a měřicí zařízení, pomocí kterých je zkušební úsek sledován.

  • Název v anglickém jazyce

    Operational verification of the variant construction of the high-speed line

  • Popis výsledku anglicky

    For high-speed railway lines in the Czech Republic, a uniform composition of sub-ballast layers of asphalt concrete and crushed aggregate of the prescribed thicknesses according to the French standard is assumed. Nevertheless, based on the results of earlier research, there is an assumption that with the use of a stabilizing geogrid, the thickness of these layers could be reduced while the deformation resistance and service life of the structure is not changed. This paper presents a newly established test section with variant compositions of sub-ballast layers made of asphalt concrete and aggregate supplemented with a stabilizing geogrid, the purpose of which is to verify this assumption in operational conditions. In the first part of the paper, its construction is described, in the next part, the sensors and measuring devices with which the test section is monitored are presented.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2. česko-slovenská železniční konference

  • ISBN

    978-80-554-2139-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    55-59

  • Název nakladatele

    EDIS-vydavateľstvo UNIZA

  • Místo vydání

    Źlina

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    14. 11. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku