Provozní ověřování variantní skladby konstrukce vysokorychlostní trati
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F24%3A00378102" target="_blank" >RIV/68407700:21110/24:00378102 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Provozní ověřování variantní skladby konstrukce vysokorychlostní trati
Popis výsledku v původním jazyce
Pro vysokorychlostní železniční tratě v České republice se dle francouzského standardu předpokládá jednotná skladba konstrukčních vrstev z asfaltového betonu a štěrkodrti předepsaných tlouštěk. Na základě výsledků dřívějších výzkumů však existuje předpoklad, že s využitím stabilizační geomříže by mohly být tloušťky těchto vrstev redukovány při zachování deformační odolnosti a životnosti konstrukce. Tento příspěvek prezentuje nově zřízený zkušební úsek s variantními skladbami konstrukčních vrstev z asfaltového betonu a kameniva doplněných o stabilizační geomříž, jehož účelem je ověření tohoto předpokladu v provozních podmínkách. V první části příspěvku je popsána jeho konstrukce, v další jsou pak prezentovány snímače a měřicí zařízení, pomocí kterých je zkušební úsek sledován.
Název v anglickém jazyce
Operational verification of the variant construction of the high-speed line
Popis výsledku anglicky
For high-speed railway lines in the Czech Republic, a uniform composition of sub-ballast layers of asphalt concrete and crushed aggregate of the prescribed thicknesses according to the French standard is assumed. Nevertheless, based on the results of earlier research, there is an assumption that with the use of a stabilizing geogrid, the thickness of these layers could be reduced while the deformation resistance and service life of the structure is not changed. This paper presents a newly established test section with variant compositions of sub-ballast layers made of asphalt concrete and aggregate supplemented with a stabilizing geogrid, the purpose of which is to verify this assumption in operational conditions. In the first part of the paper, its construction is described, in the next part, the sensors and measuring devices with which the test section is monitored are presented.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2. česko-slovenská železniční konference
ISBN
978-80-554-2139-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
55-59
Název nakladatele
EDIS-vydavateľstvo UNIZA
Místo vydání
Źlina
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
14. 11. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—