Zkušební úsek s konstrukční vrstvou z asfaltového betonu v železniční stanici Semily
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F24%3A00375858" target="_blank" >RIV/68407700:21110/24:00375858 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.novazeleznicnitechnika.cz/nzt-3-2024/" target="_blank" >http://www.novazeleznicnitechnika.cz/nzt-3-2024/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zkušební úsek s konstrukční vrstvou z asfaltového betonu v železniční stanici Semily
Popis výsledku v původním jazyce
V České republice se aktuálně připravuje výstavba vysokorychlostních železničních tratí podle principů převzatých z Francie. Pro všechny úseky vysokorychlostních železničních tratí v České republice se předpokládá jednotná skladba konstrukčních vrstev z asfaltového betonu a štěrkodrti předepsaných tlouštěk. Existuje však předpoklad, že s využitím stabilizační geomříže by mohly být tloušťky těchto vrstev redukovány při zachování, případně zvýšení deformační odolnosti a životnosti konstrukce, což by vedlo k ekonomicky výhodnějšímu návrhu s potenciálem významného snížení množství potřebného kameniva a asfaltového betonu. V první části příspěvku jsou prezentovány výsledky literární rešerše shrnující dosavadní zahraniční zkušenosti s aplikací asfaltového betonu v železničním spodku. V další části je prezentován nově zřízený zkušební úsek s variantními skladbami konstrukčních vrstev z asfaltového betonu a kameniva v různých tloušťkách doplněných o stabilizační geomříž.
Název v anglickém jazyce
Test Track Featuring Bituminous Concrete Trackbed Layer in the Railway Station Semily
Popis výsledku anglicky
Actually, the preparation of the Czech high-speed railway lines construction has started according to the French principles with the uniform trackbed layers consisting of bituminous concrete and coarse/fine crushed stone mixture. There is an assumption, however, that with stabilizing geogrids the thickness of these layers could be reduced not decreasing, or even increasing the deformation resistance and durability. This could significantly decrease the quantity of necessary bituminous concrete and aggregate. The first part of the paper presents the results of literary research summarizing foreign experience with application of bituminous concrete in the subgrade. Further it describes the new test track featuring various types of trackbed layers with bituminous concrete and aggregate of different thickness improved with stabilizing geogrids.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK02000293" target="_blank" >CK02000293: Adaptace francouzské metody hodnocení konstrukce pražcového podloží pro vysokorychlostní železniční tratě do podmínek ČR</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Nová železniční technika
ISSN
1210-3942
e-ISSN
—
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
23-28
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—