Prestressed UHPFRC Through Girder Footbridge using Longitudinal Prefabrication
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F24%3A00374099" target="_blank" >RIV/68407700:21110/24:00374099 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21610/24:00374099
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Prestressed UHPFRC Through Girder Footbridge using Longitudinal Prefabrication
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents the development of an innovative medium span footbridge system made of UHPFRC using a longitudinal prefabrication of the main girders. The load bearing structure is designed as a through girder bridge and consists of 2 main precast prestressed girders, which are connected with precast bridge deck segments. This system is different from the commonly used segmental footbridge structures because the longitudinal prefabrication is used. The development of this system was initiated for several reasons – no need to assemble a falsework and a formwork in situ, no need for heavy cranes, the main load-bearing structure does not contain transverse joints. The article describes design parameters and experimental program including tests of the joints between girders and bridge deck. Currently, the design phase is being completed and the connections between the girders and the bridge deck segments are being tested.
Název v anglickém jazyce
Prestressed UHPFRC Through Girder Footbridge using Longitudinal Prefabrication
Popis výsledku anglicky
This paper presents the development of an innovative medium span footbridge system made of UHPFRC using a longitudinal prefabrication of the main girders. The load bearing structure is designed as a through girder bridge and consists of 2 main precast prestressed girders, which are connected with precast bridge deck segments. This system is different from the commonly used segmental footbridge structures because the longitudinal prefabrication is used. The development of this system was initiated for several reasons – no need to assemble a falsework and a formwork in situ, no need for heavy cranes, the main load-bearing structure does not contain transverse joints. The article describes design parameters and experimental program including tests of the joints between girders and bridge deck. Currently, the design phase is being completed and the connections between the girders and the bridge deck segments are being tested.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK02000329" target="_blank" >CK02000329: UHPC jako hlavní nosný systém mostů středních rozpětí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of HiPerMat 2024
ISBN
978-3-7376-1159-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
75-78
Název nakladatele
Kassel University Press GmbH
Místo vydání
Kassel
Místo konání akce
Kassel
Datum konání akce
6. 3. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—