Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnosti zpřesnění únavového zatížení železničních mostů a popis únavové zkoušky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F24%3A00376431" target="_blank" >RIV/68407700:21110/24:00376431 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://concrete.fsv.cvut.cz/phdworkshop/" target="_blank" >https://concrete.fsv.cvut.cz/phdworkshop/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Možnosti zpřesnění únavového zatížení železničních mostů a popis únavové zkoušky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek v první části popisuje možnosti stanovení přesnějšího a výstižnějšího modelu zatížení na únavu pro posuzování železničních mostů na únavu. Při posuzování betonových konstrukcí často dochází k tomu, že konstrukce při posouzení na únavu nevyhovují. Jednou z příčin je právě využívání velkého zatížení pro tento typ posudku. Jednou z možností je právě stanovení příznivějšího modelu pro únavová posouzení, který lépe bude reflektovat skutečné zatížení mostních konstrukcí. V druhé části se příspěvek zabývá popisem a předběžným vyhodnocením únavové zatěžovací zkoušky předem předpjatého panelu. Jedná se o zkoušku, během níž byl předpjatý panel vystavován cyklickému zatížení čtyřbodovým ohybem, během kterého po několika stech tisících cyklech došlo k porušení. Zde jsou publikovány pouze předběžné výsledky.

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities of refinement of fatigue loading of railway bridges and description of fatigue test

  • Popis výsledku anglicky

    In the first part, the paper describes the possibilities of establishing a more accurate and concise fatigue load model for fatigue assessment of railway bridges. When assessing concrete structures, it is often the case that structures fail in fatigue design. One of the reasons for this is the use of large loads for this type of assessment. One possibility is just to establish a more favourable model for fatigue design that better reflects the actual loads on bridge structures. In the second part, the paper deals with the description and re-evaluation of fatigue loading test of prestressed panel. This is a test in which the prestressed panel was subjected to a cyclic four-point bending load during which failure occurred after several hundred thousand cycles. Only preliminary results are published here.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of PhD Workshop, Department of Concrete and Masonry Structures 2024

  • ISBN

    978-80-01-07295-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    46-50

  • Název nakladatele

    katedra betonových a zděných konstrukcí

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    31. 5. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku