Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VARIANTNÍ POSOUZENÍ ÚNAVY BETONU MOSTNÍ KONSTRUKCE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F22%3A00360997" target="_blank" >RIV/68407700:21110/22:00360997 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    VARIANTNÍ POSOUZENÍ ÚNAVY BETONU MOSTNÍ KONSTRUKCE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá únavovým posouzením předpjaté betonové nosné konstrukce železničního mostu přes Chodovskou ulici v Praze pomocí několika postupů uvedených v ČSN EN 1992 a Model Code 2010. První část se věnuje výpočtu dlouhodobých účinků zatížení na předpjatou nosnou konstrukci mostu. Ve druhé části je uveden postup pro stanovení rozkmitů napětí a následně vytvoření spektra rozkmitů napětí na základě namáhání od reálných vlakových souprav. Hlavní část je pak věnována jednotlivým posudkům předpjaté konstrukce na únavu. V práci je uvedeno celkem sedm postupů. Postupy jsou v práci uváděny od zjednodušených, které vycházejí z časté kombinace zatížení, přes postupy využívající například ekvivalentního rozkmitu napětí až k obtížnějším postupům, u kterých je nutné stanovit spektrum rozkmitů napětí a následně jej posoudit pomocí Palmgren-Minerova pravidla.

  • Název v anglickém jazyce

    VARIANT FATIGUE ASSESSMENT OF CONCRETE BRIDGE STRUCTURE

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is focused on a fatigue assessment of concrete a superstructure of the railway bridge over Chodovská street in Prague, using several procedures given in ČSN EN 1992 and Model Code 2010. The first part describes calculations of the effects of longterm actions on a prestressed bridge structure. The second part of this paper describes a procedure for determining stress fluctuations and then set up of stress-range spectrum based on effects of actual train. This spectrum is then used for a fatigue verification of concrete. The main part of the work is then devoted to various fatigue verifications of the structure – totaly seven procedures are presented here. Individual procedures are presented from simplified ones using frequent combinations of actions, to more diffcult procedures, which are based on individual stress-range spectra.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of PhD Workshop, Department of Concrete and Masonry Structures 2022

  • ISBN

    978-80-01-06989-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    44-49

  • Název nakladatele

    katedra betonových a zděných konstrukcí

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    27. 5. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku