Výpočet rozkmitů napětí v nosné konstrukci mostu od vlaků pro únavové posouzení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F21%3A00351135" target="_blank" >RIV/68407700:21110/21:00351135 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výpočet rozkmitů napětí v nosné konstrukci mostu od vlaků pro únavové posouzení
Popis výsledku v původním jazyce
Práce se zabývá popisem, výpočtem a zkoušením únavové pevnosti betonových konstrukcí. První část popisuje chování betonových konstrukcí zatížených únavou. Na to navazuje popis několika stávajících normových postupů pro posuzování betonových konstrukcí na únavu. Hlavní částí práce je výpočet účinků zatížení a rozkmitů od skutečných vlakových souprav na mostní konstrukci mostu Chodovská. V této části byla vytvořena schémata všech vice než 600 vlakových souprav a následně byl proveden výpočet ohybových momentů a napětí jak v horních, tak v dolních vláknech. Výpočty byly provedeny pro jednotlivé polohy vlaků na mostě i za mostem. Vyhodnocení bylo prováděno pro průřezy nosníku po 2 m. V poslední části je popsán průběh a vyhodnocení únavové zatěžovací zkoušky prefabrikovaného předepnutého nosníku.
Název v anglickém jazyce
Calculation of Oscillation of Stress in the Bridge Structure from the Trains for Fatigue Assessment
Popis výsledku anglicky
The work is focused on the description, calculations and fatigue testing of concrete structures. The first part describes the behavior of concrete structures exposed to fatigue loadings. Next part describs several existing standard procedures for fatigue verifications of concrete structures. The main part of the articleare the calculation of the effects of actual trains on the bridge over Chodovská street in Prague. For this purpose, desciption of more than 600 actual trains was obtained from the Railway Authority.Firstly, drawings of the arrangement of all these trains were prepared and then bending moments and normal stresses at the upper and the lower fibres of the considered cross sections were calculated. Calculations were made for individual positions of trains with a step of 2 m. The last part describes realization and evaluation of a fatigue loading test of a precast prestressed beam.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of PhD Workshop, Department of Concrete and Masonry Structures 2021
ISBN
978-80-01-06842-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
57-62
Název nakladatele
katedra betonových a zděných konstrukcí
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
21. 5. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—