ÚNAVOVÁ ODOLNOST BETONOVÝCH MOSTNÍCH KONSTRUKCÍ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F22%3A00362405" target="_blank" >RIV/68407700:21110/22:00362405 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2022.pdf" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2022.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ÚNAVOVÁ ODOLNOST BETONOVÝCH MOSTNÍCH KONSTRUKCÍ
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá únavovou odolností betonových mostů a možnostmi zpřesnění postupů pro posuzování betonu na únavu. V současné době se často stává, že betonové konstrukce zejména železničních mostů ve většině případů výrazně nevyhovují při posouzení betonu na únavu i přes to, že tyto konstrukce nevykazují únavová porušení - z toho je patrné, že únava betonu dosud není dostatečně prozkoumána. Příspěvek se snaží odhalit možné příčiny rozporu mezi reálným stavem konstrukcí a výsledky dosud dostupných výpočetních postupů. Jsou zde popsány účinky skutečných účinků vlakových souprav na konkrétní mostní konstrukci. Na základě dostupných poznatků příspěvek nabízí doporučení pro zpřesnění únavových posouzení betonových konstrukcí ve formě možné redukce únavového zatížení či postupu pro posouzení založeného na numerické parametrizaci Wöhlerových křivek.
Název v anglickém jazyce
FATIGUE RESISTANCE OF CONCRETE BRIDGE STRUCTURES
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the fatigue resistance of concrete bridges and with possibilities of precisement of fatigue verifications of concrete. At present, concrete load-bearing structures especially of railway bridges in most cases do not significantly comply in the fatigue assessment of concrete, although fatigue damages are not visible at these structures - it is then evident that the fatigue of concrete has not yet been sufficiently investigated. The paper tries to reveal the possible causes of the contradiction between actual state of structures and the results of the assessment procedures available so far. Effects of actual trains at a chosen bridge structure are described here. On the basis of the available information, the paper offers recommendations for a precisement of these assessments in the form of a reduction of fatigue loads or of a procedure for assessment based on the numerical parameterization of Wöhler curves.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky
ISBN
978-80-87952-37-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
1323-1333
Název nakladatele
Akademické sdružení MAGNANIMITAS
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
19. 12. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—