Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ÚNAVOVÁ ODOLNOST BETONOVÝCH MOSTNÍCH KONSTRUKCÍ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F22%3A00362405" target="_blank" >RIV/68407700:21110/22:00362405 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2022.pdf" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2022.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ÚNAVOVÁ ODOLNOST BETONOVÝCH MOSTNÍCH KONSTRUKCÍ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá únavovou odolností betonových mostů a možnostmi zpřesnění postupů pro posuzování betonu na únavu. V současné době se často stává, že betonové konstrukce zejména železničních mostů ve většině případů výrazně nevyhovují při posouzení betonu na únavu i přes to, že tyto konstrukce nevykazují únavová porušení - z toho je patrné, že únava betonu dosud není dostatečně prozkoumána. Příspěvek se snaží odhalit možné příčiny rozporu mezi reálným stavem konstrukcí a výsledky dosud dostupných výpočetních postupů. Jsou zde popsány účinky skutečných účinků vlakových souprav na konkrétní mostní konstrukci. Na základě dostupných poznatků příspěvek nabízí doporučení pro zpřesnění únavových posouzení betonových konstrukcí ve formě možné redukce únavového zatížení či postupu pro posouzení založeného na numerické parametrizaci Wöhlerových křivek.

  • Název v anglickém jazyce

    FATIGUE RESISTANCE OF CONCRETE BRIDGE STRUCTURES

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the fatigue resistance of concrete bridges and with possibilities of precisement of fatigue verifications of concrete. At present, concrete load-bearing structures especially of railway bridges in most cases do not significantly comply in the fatigue assessment of concrete, although fatigue damages are not visible at these structures - it is then evident that the fatigue of concrete has not yet been sufficiently investigated. The paper tries to reveal the possible causes of the contradiction between actual state of structures and the results of the assessment procedures available so far. Effects of actual trains at a chosen bridge structure are described here. On the basis of the available information, the paper offers recommendations for a precisement of these assessments in the form of a reduction of fatigue loads or of a procedure for assessment based on the numerical parameterization of Wöhler curves.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky

  • ISBN

    978-80-87952-37-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1323-1333

  • Název nakladatele

    Akademické sdružení MAGNANIMITAS

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    19. 12. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku