Únavová odolnost betonových mostních konstrukcí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F23%3A00366914" target="_blank" >RIV/68407700:21110/23:00366914 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.grantjournal.com/issue/1201/PDF/1201.pdf" target="_blank" >https://www.grantjournal.com/issue/1201/PDF/1201.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Únavová odolnost betonových mostních konstrukcí
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá únavovou odolností betonových mostů a možnostmi zpřesnění postupů pro posuzování betonu na únavu. V současné době se často stává, že betonové konstrukce - zejména železničních mostů - ve většině případů výrazně nevyhovují při posouzení betonu na únavu i přes to, že tyto konstrukce nevykazují únavová porušení - z toho je patrné, že únava betonu dosud není dostatečně prozkoumána. Příspěvek se snaží odhalit možné příčiny rozporu mezi reálným stavem konstrukcí a výsledky dosud dostupných výpočetních postupů. Jsou zde popsány účinky skutečných účinků vlakových souprav na konkrétní mostní konstrukci. Na základě dostupných poznatků příspěvek nabízí doporučení pro zpřesnění únavových posouzení betonových konstrukcí ve formě možné redukce únavového zatížení či postupu pro posouzení založeného na zpracování a přímém využití reálných Wöhlerových křivek.
Název v anglickém jazyce
Fatigue resistance of concrete bridge structures
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the fatigue resistance of concrete bridges and the possibilities of refining the procedures for fatigue assessment of concrete. Nowadays, it is often the case that concrete structures - especially railway bridges - in most cases fail significantly in the fatigue design of concrete, despite the fact that these structures do not exhibit fatigue failures - indicating that concrete fatigue has not yet been sufficiently investigated. This paper seeks to reveal the possible causes of the discrepancy between the real condition of the structures and the results of the computational procedures available so far. The effects of actual train effects on a concrete bridge structure are described. Based on the available knowledge, the paper offers recommendations for refining the fatigue design of concrete structures in the form of a possible fatigue load reduction or a design procedure based on the processing and direct use of real Wöhler curves.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Grant Journal
ISSN
1805-0638
e-ISSN
1805-0638
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
01
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
112-117
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—