Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Únavová odolnost betonových mostních konstrukcí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F23%3A00366914" target="_blank" >RIV/68407700:21110/23:00366914 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.grantjournal.com/issue/1201/PDF/1201.pdf" target="_blank" >https://www.grantjournal.com/issue/1201/PDF/1201.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Únavová odolnost betonových mostních konstrukcí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá únavovou odolností betonových mostů a možnostmi zpřesnění postupů pro posuzování betonu na únavu. V současné době se často stává, že betonové konstrukce - zejména železničních mostů - ve většině případů výrazně nevyhovují při posouzení betonu na únavu i přes to, že tyto konstrukce nevykazují únavová porušení - z toho je patrné, že únava betonu dosud není dostatečně prozkoumána. Příspěvek se snaží odhalit možné příčiny rozporu mezi reálným stavem konstrukcí a výsledky dosud dostupných výpočetních postupů. Jsou zde popsány účinky skutečných účinků vlakových souprav na konkrétní mostní konstrukci. Na základě dostupných poznatků příspěvek nabízí doporučení pro zpřesnění únavových posouzení betonových konstrukcí ve formě možné redukce únavového zatížení či postupu pro posouzení založeného na zpracování a přímém využití reálných Wöhlerových křivek.

  • Název v anglickém jazyce

    Fatigue resistance of concrete bridge structures

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the fatigue resistance of concrete bridges and the possibilities of refining the procedures for fatigue assessment of concrete. Nowadays, it is often the case that concrete structures - especially railway bridges - in most cases fail significantly in the fatigue design of concrete, despite the fact that these structures do not exhibit fatigue failures - indicating that concrete fatigue has not yet been sufficiently investigated. This paper seeks to reveal the possible causes of the discrepancy between the real condition of the structures and the results of the computational procedures available so far. The effects of actual train effects on a concrete bridge structure are described. Based on the available knowledge, the paper offers recommendations for refining the fatigue design of concrete structures in the form of a possible fatigue load reduction or a design procedure based on the processing and direct use of real Wöhler curves.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Grant Journal

  • ISSN

    1805-0638

  • e-ISSN

    1805-0638

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    01

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    112-117

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus