Zpřesnění posuzování betonu na únavu a jeho experimentální ověření
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F23%3A00371000" target="_blank" >RIV/68407700:21110/23:00371000 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.grantjournal.com/issue/1202/PDF/1202.pdf" target="_blank" >https://www.grantjournal.com/issue/1202/PDF/1202.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zpřesnění posuzování betonu na únavu a jeho experimentální ověření
Popis výsledku v původním jazyce
V první části se příspěvek zabývá popisem zpřesněných postupů při posuzování betonu na únavu. Zde je popsáno několik postupů pro vhodnější stanovování únavové odolnosti betonových konstrukcí. Prvním je stanovení obecné ekvivalentní vlakové soupravy dle statistických výsledků řady vlakových souprav pohybujících se na několika motech. Druhým doporučením je přesnější stanovení redukčního součinitele únavového zatížení pro vlakové soupravy železničních mostů. Tento součinitel je obdobně jako v předchozím případě stanovován na základě statistických výsledků zatížení, délky a typu vlakových souprav sledovaných na několika mostech v České republice. V druhé části bude zobrazeno praktické použití přímého využití Wöhlerových křivek. Zde bude popsán postup stanovení únavové odolnosti včetně využití v plánovaném experimentu
Název v anglickém jazyce
Refinement of concrete fatigue assessment and its experimental verification
Popis výsledku anglicky
The first part of the paper deals with the description of the refined procedures for fatigue assessment of concrete. Here, several procedures for the more appropriate determination of the fatigue resistance of concrete structures. The first is the determination of the general equivalent train trainsets according to the statistical results of a series of trainsets of a series of trains moving on several moths. The second recommendation is a more accurate determination of the fatigue load reduction factor for train sets for railway bridges. This coefficient is similarly as in the previous case is determined on the basis of statistical load results, length and type of trainsets monitored on several bridges in the Czech Republic. In the second part it will be shown practical application of the direct use of Wöhler curves. Here it will be the procedure for determining fatigue resistance will be described, including the use of in the planned experiment.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Grant Journal
ISSN
1805-0638
e-ISSN
1805-0638
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
106-110
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—