Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Recommendations for modifying concrete fatigue assessments

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F23%3A00366451" target="_blank" >RIV/68407700:21110/23:00366451 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Recommendations for modifying concrete fatigue assessments

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with a research of fatigue resistance of concrete structures. So far, results of theoretical assessment of fatigue of concrete are often negative - especially for existing railway bridges - although the structures do not have damages, which could be caused by fatigue of concrete. To eliminate these differencies, the following reasearch was initiated. Based on ist results, two recommendations for modifying the existing procedures for assessment of the fatigue resistance of concrete were developed, which are presented in this paper. The first recommendation is to establish an equivalent train, which would better represent the actual fatigue loads. The second recommendation is to determine the fatigue resistance of concrete by using a numerical parameterization of Wöhler curves. The procedure is based on use of experimentally determined Wöhler curves and their subsequent parameterisation using four coefficients. The calculation results in the number of stress cycles needed for fatigue failure of the structure.

  • Název v anglickém jazyce

    Recommendations for modifying concrete fatigue assessments

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with a research of fatigue resistance of concrete structures. So far, results of theoretical assessment of fatigue of concrete are often negative - especially for existing railway bridges - although the structures do not have damages, which could be caused by fatigue of concrete. To eliminate these differencies, the following reasearch was initiated. Based on ist results, two recommendations for modifying the existing procedures for assessment of the fatigue resistance of concrete were developed, which are presented in this paper. The first recommendation is to establish an equivalent train, which would better represent the actual fatigue loads. The second recommendation is to determine the fatigue resistance of concrete by using a numerical parameterization of Wöhler curves. The procedure is based on use of experimentally determined Wöhler curves and their subsequent parameterisation using four coefficients. The calculation results in the number of stress cycles needed for fatigue failure of the structure.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Young Engineers Colloquium Dresden 2023

  • ISBN

    978-3-85748-193-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    14-15

  • Název nakladatele

    IABSE Colloqium

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Dresden

  • Datum konání akce

    30. 5. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku