Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DOPORUČENÍ PRO ÚPRAVU STÁVAJÍCÍCH POSTUPŮ POSUZOVÁNÍ BETONU NA ÚNAVU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F23%3A00367567" target="_blank" >RIV/68407700:21110/23:00367567 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://concrete.fsv.cvut.cz/phdworkshop/proceedings/2023/" target="_blank" >https://concrete.fsv.cvut.cz/phdworkshop/proceedings/2023/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    DOPORUČENÍ PRO ÚPRAVU STÁVAJÍCÍCH POSTUPŮ POSUZOVÁNÍ BETONU NA ÚNAVU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá únavovou odolností betonových mostů a možnostmi zpřesnění postupů pro posuzování betonu na únavu. V současné době se často stává, že betonové konstrukce - zejména železničních mostů - výrazně nevyhovují při posouzení betonu na únavu i přes to, že tyto konstrukce nevykazují únavová porušení - z toho je patrné, že únava betonu dosud není dostatečně prozkoumána. Příspěvek se snaží odhalit možné příčiny rozporu mezi reálným stavem konstrukcí a výsledky dosud dostupných výpočetních postupů. Na základě dosavadních poznatků příspěvek nabízí doporučení pro zpřesnění únavových posouzení betonových konstrukcí ve formě možné redukce únavového zatížení či postupu pro zpřesnění únavové odolnosti betonu prostřednictvím přímého využití reálných Wöhlerových křivek.

  • Název v anglickém jazyce

    RECOMMENDATIONS FOR MODIFICATIONS OF EXISTING CONCRETE FATIGUE ASSESSMENT PROCEDURES

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on a fatigue resistance of concrete bridges and the possibilities of refining the procedures for fatigue assessment of concrete. Nowadays, it often happens that concrete structures - especially railway bridges - fail significantly in the fatigue verification of concrete, despite the fact that these structures do not exhibit fatigue damages – which indicates that fatigue of concrete has not yet been sufficiently investigated. This paper attempts to reveal possible reasons for the discrepancy between the actual condition of the structures and the results of the computational procedures available so far. Based on the work made so far, the paper offers recommendations for refining the fatigue verification of concrete structures in the form of a possible fatigue load reduction or a precisement of fatigue resistance of concrete with a direct use of actual Wöhler curves.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of PhD Workshop, Department of Concrete and Masonry Structures 2023

  • ISBN

    978-80-01-07137-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    40-44

  • Název nakladatele

    katedra betonových a zděných konstrukcí

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    26. 5. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku