Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INCREASING FATIGUE LIFE OF NEW WELDED AND REPAIRED JOINTS BY HFMI TREATMENT

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F24%3A00376925" target="_blank" >RIV/68407700:21110/24:00376925 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1002/cepa.3094" target="_blank" >https://doi.org/10.1002/cepa.3094</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1002/cepa.3094" target="_blank" >10.1002/cepa.3094</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    INCREASING FATIGUE LIFE OF NEW WELDED AND REPAIRED JOINTS BY HFMI TREATMENT

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There is a growing number of welded steel bridges in the world that are reaching the end of their design life. Repair of fatigue damage (cracks) or replacement with new modern designs is becoming an increasing issue. Fatigue damage is now one of the main design and construction risks associated with the construction of new dynamically stressed steel structures. Fatigue damage is now one of the main design and engineering risks associated with the construction of new dynamically stressed steel structures. Increasing fatigue life can be achieved by HFMI treatment that can be applied to new weld as well as existing welded joints. This paper presents the results of experiments focused on HFMI treatment to new and repaired butt welds of higher thicknesses.

  • Název v anglickém jazyce

    INCREASING FATIGUE LIFE OF NEW WELDED AND REPAIRED JOINTS BY HFMI TREATMENT

  • Popis výsledku anglicky

    There is a growing number of welded steel bridges in the world that are reaching the end of their design life. Repair of fatigue damage (cracks) or replacement with new modern designs is becoming an increasing issue. Fatigue damage is now one of the main design and construction risks associated with the construction of new dynamically stressed steel structures. Fatigue damage is now one of the main design and engineering risks associated with the construction of new dynamically stressed steel structures. Increasing fatigue life can be achieved by HFMI treatment that can be applied to new weld as well as existing welded joints. This paper presents the results of experiments focused on HFMI treatment to new and repaired butt welds of higher thicknesses.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK03000162" target="_blank" >CK03000162: Zvyšování únavové odolnosti exponovaných svařovaných detailů z vysokopevnostních ocelí pro nové mosty, opravy a mostní provizoria</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    11th International Symposium on Steel Bridges 2024

  • ISBN

  • ISSN

    2509-7075

  • e-ISSN

    2509-7075

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    248-255

  • Název nakladatele

    Ernst & Sohn

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    11. 9. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku