INCREASING FATIGUE LIFE OF NEW WELDED AND REPAIRED JOINTS BY HFMI TREATMENT
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F24%3A00376925" target="_blank" >RIV/68407700:21110/24:00376925 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1002/cepa.3094" target="_blank" >https://doi.org/10.1002/cepa.3094</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1002/cepa.3094" target="_blank" >10.1002/cepa.3094</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
INCREASING FATIGUE LIFE OF NEW WELDED AND REPAIRED JOINTS BY HFMI TREATMENT
Popis výsledku v původním jazyce
There is a growing number of welded steel bridges in the world that are reaching the end of their design life. Repair of fatigue damage (cracks) or replacement with new modern designs is becoming an increasing issue. Fatigue damage is now one of the main design and construction risks associated with the construction of new dynamically stressed steel structures. Fatigue damage is now one of the main design and engineering risks associated with the construction of new dynamically stressed steel structures. Increasing fatigue life can be achieved by HFMI treatment that can be applied to new weld as well as existing welded joints. This paper presents the results of experiments focused on HFMI treatment to new and repaired butt welds of higher thicknesses.
Název v anglickém jazyce
INCREASING FATIGUE LIFE OF NEW WELDED AND REPAIRED JOINTS BY HFMI TREATMENT
Popis výsledku anglicky
There is a growing number of welded steel bridges in the world that are reaching the end of their design life. Repair of fatigue damage (cracks) or replacement with new modern designs is becoming an increasing issue. Fatigue damage is now one of the main design and construction risks associated with the construction of new dynamically stressed steel structures. Fatigue damage is now one of the main design and engineering risks associated with the construction of new dynamically stressed steel structures. Increasing fatigue life can be achieved by HFMI treatment that can be applied to new weld as well as existing welded joints. This paper presents the results of experiments focused on HFMI treatment to new and repaired butt welds of higher thicknesses.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK03000162" target="_blank" >CK03000162: Zvyšování únavové odolnosti exponovaných svařovaných detailů z vysokopevnostních ocelí pro nové mosty, opravy a mostní provizoria</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
11th International Symposium on Steel Bridges 2024
ISBN
—
ISSN
2509-7075
e-ISSN
2509-7075
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
248-255
Název nakladatele
Ernst & Sohn
Místo vydání
Berlin
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
11. 9. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—