Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dependence of a Steel-Concrete-Steel Sandwich Structure Behavior Under Pure In-Plane Shear Loading on the Reinforcement Ratio

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F24%3A00377486" target="_blank" >RIV/68407700:21110/24:00377486 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.4028/p-EgKnc1" target="_blank" >https://doi.org/10.4028/p-EgKnc1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/p-EgKnc1" target="_blank" >10.4028/p-EgKnc1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dependence of a Steel-Concrete-Steel Sandwich Structure Behavior Under Pure In-Plane Shear Loading on the Reinforcement Ratio

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with failure modes of a steel-concrete-steel sandwich loaded by pure in-plane shear. Current research together with the developed models imply that increase of reinforcement ratio leads to decrease of ductility and possibly to change a failure mode from yielding of steel in tension to crushing of concrete in compression which results in brittle failure. In order to give a reader basic information about in-plane shear behavior of a steel-concrete-steel sandwich, an analytical model is introduced. Japanese experimental program that researched a behavior of SCS panels with reinforcement ratio 2.3%, 3.2% and 4.5% is also shown. In addition to the effect of changing the reinforcement ratio, the experimental program also investigated the effect of the transverse steel plate on the ductility of test panels with a degree of reinforcement of 3.2%. The next chapter describes the methodology used by the author to model the individual parts of the model, the loads, and especially the method of supporting the model. This is followed by the presentation of the results of the analysis on the calibration and extrapolation models. Finally, a discussion is conducted on the agreement of the analysis results on the calibration models with the Japanese experimental results, followed by an evaluation of the analysis results on the extrapolation models, which provides an estimate of the critical degree of reinforcement at which a change in the failure mode of the structure occurs under in-plane shear loading.

  • Název v anglickém jazyce

    Dependence of a Steel-Concrete-Steel Sandwich Structure Behavior Under Pure In-Plane Shear Loading on the Reinforcement Ratio

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with failure modes of a steel-concrete-steel sandwich loaded by pure in-plane shear. Current research together with the developed models imply that increase of reinforcement ratio leads to decrease of ductility and possibly to change a failure mode from yielding of steel in tension to crushing of concrete in compression which results in brittle failure. In order to give a reader basic information about in-plane shear behavior of a steel-concrete-steel sandwich, an analytical model is introduced. Japanese experimental program that researched a behavior of SCS panels with reinforcement ratio 2.3%, 3.2% and 4.5% is also shown. In addition to the effect of changing the reinforcement ratio, the experimental program also investigated the effect of the transverse steel plate on the ductility of test panels with a degree of reinforcement of 3.2%. The next chapter describes the methodology used by the author to model the individual parts of the model, the loads, and especially the method of supporting the model. This is followed by the presentation of the results of the analysis on the calibration and extrapolation models. Finally, a discussion is conducted on the agreement of the analysis results on the calibration models with the Japanese experimental results, followed by an evaluation of the analysis results on the extrapolation models, which provides an estimate of the critical degree of reinforcement at which a change in the failure mode of the structure occurs under in-plane shear loading.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TK01030116" target="_blank" >TK01030116: Návrh konceptu bezpečnostně důležitých prvků rychlého heliem chlazeného demonstračního reaktoru ALLEGRO</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Key Engineering Materials, vol. 976

  • ISBN

  • ISSN

    1013-9826

  • e-ISSN

    1662-9795

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    71-78

  • Název nakladatele

    Trans Tech Publications

  • Místo vydání

    Curich

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    7. 11. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku