Diplomová práce v éře umělé inteligence Aneb od nápadu k obhajobě kvalifikační práce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F24%3A00377494" target="_blank" >RIV/68407700:21110/24:00377494 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Diplomová práce v éře umělé inteligence Aneb od nápadu k obhajobě kvalifikační práce
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha se zabývá problematikou psaní diplomové práce v kontextu umělé inteligence. První písemný projev studentů, ať už se jedná o seminární, závěrečnou či diplomovou práci, je často provázen nejistotou a nezkušeností. Cílem knihy je pomoci čtenářům najít odpovědi na otázky týkající se správného postupu při psaní kvalitní diplomové práce. Zdůrazňuje důležitost informační gramotnosti, kritického hodnocení informací a schopnosti jejich aplikace pomocí vědeckých metod. Kniha také vychází z dokumentu "Rámcová pravidla pro používání umělé inteligence na ČVUT pro studijní a pedagogické účely", ukazuje možnosti a benefity užití AI, kriticky hodnotí limity a rizika užívání AI ve vztahu k akademické integritě. V závěru přináší přehled elektronických nástrojů a zdrojů pro tvorbu odborného textu v éře AI, spolu s přehledem české i zahraniční literatury. Kniha se tak může stát nejen pomůckou pro studentky, ale v širším kontextu může být také vodítkem pro další vzdělávací instituce a pedagogy, kteří chtějí integrovat nástroje AI do výuky.
Název v anglickém jazyce
Thesis in the Era of Artificial Intelligence: From Idea to Defense of a Qualification Thesis
Popis výsledku anglicky
The book addresses the challenges of writing a thesis in the context of artificial intelligence. The initial written work of students, whether it is a seminar paper, final thesis, or diploma work, is often accompanied by uncertainty and inexperience. The aim of the book is to help readers find answers to questions about the correct procedure for writing a solid thesis. It emphasizes the importance of information literacy, critical evaluation of information, and the ability to apply it using scientific methods. The book also builds on the document "Framework Rules for the Use of Artificial Intelligence at CTU for Study and Teaching Purposes", demonstrating the possibilities and benefits of using AI, and critically evaluating the limits and risks of AI usage in relation to academic integrity. In conclusion, it provides an overview of electronic tools and resources for creating academic texts in the era of AI, along with a review of both Czech and international literature. Thus, the book can become not only a helpful resource for students but also a guide for other educational institutions and educators who wish to integrate AI tools into their teaching.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-01-07298-1
Počet stran knihy
127
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—