Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Towards Defining Climate Adaptation Literacy in the Context of Urban Resilience

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F24%3A00377817" target="_blank" >RIV/68407700:21110/24:00377817 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21720/24:00377817

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1088/1755-1315/1402/1/012069" target="_blank" >https://doi.org/10.1088/1755-1315/1402/1/012069</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1088/1755-1315/1402/1/012069" target="_blank" >10.1088/1755-1315/1402/1/012069</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Towards Defining Climate Adaptation Literacy in the Context of Urban Resilience

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The climate crisis intensifies rapidly, straining the urban environment and society. Addressing climate change requires collaborative efforts, integrating physical resilience with knowledge empowerment. Formal and informal knowledge are vital for effective adaptation. In the updated Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) AR6 Report an emphasis on knowledge and its role in reducing response risk was highlighted. At the urban scale, adaptation knowledge is essential, bridging social and technical systems. Here, community knowledge evolves from a passive component within a greater adaptation strategy to an active, integral element. This paper develops a unique definition of climate adaptation literacy for the urban built environment based on an extensive literature review on urban climate adaptation, guided by the PISA (Program for International Student Assessment) 2025 Framework. The results of this work highlight existing gaps in climate adaptation knowledge and present urban climate adaptation literacy as a means to measure the response risk. These insights aid the formulation of resilience policies and urban adaptation strategies and contribute to the safety, resilience, sustainability, and functionality of the material and non-material values of the urban environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Towards Defining Climate Adaptation Literacy in the Context of Urban Resilience

  • Popis výsledku anglicky

    The climate crisis intensifies rapidly, straining the urban environment and society. Addressing climate change requires collaborative efforts, integrating physical resilience with knowledge empowerment. Formal and informal knowledge are vital for effective adaptation. In the updated Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) AR6 Report an emphasis on knowledge and its role in reducing response risk was highlighted. At the urban scale, adaptation knowledge is essential, bridging social and technical systems. Here, community knowledge evolves from a passive component within a greater adaptation strategy to an active, integral element. This paper develops a unique definition of climate adaptation literacy for the urban built environment based on an extensive literature review on urban climate adaptation, guided by the PISA (Program for International Student Assessment) 2025 Framework. The results of this work highlight existing gaps in climate adaptation knowledge and present urban climate adaptation literacy as a means to measure the response risk. These insights aid the formulation of resilience policies and urban adaptation strategies and contribute to the safety, resilience, sustainability, and functionality of the material and non-material values of the urban environment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20103 - Architecture engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the International Conference on Challenges for the Next Generation Built Environment

  • ISBN

  • ISSN

    1755-1315

  • e-ISSN

    1755-1315

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IOP Publishing Ltd

  • Místo vydání

    Bristol

  • Místo konání akce

    Bologna

  • Datum konání akce

    9. 5. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku