Porovnání výsledků statické zatěžovací zkoušky podle české, francouzské a německé metodiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F24%3A00378908" target="_blank" >RIV/68407700:21110/24:00378908 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Porovnání výsledků statické zatěžovací zkoušky podle české, francouzské a německé metodiky
Popis výsledku v původním jazyce
Statická zatěžovací zkouška pro hodnocení deformační odolnosti pražcového podloží se z historických důvodů neprovádí ve všech zemích stejně, takže jejich výsledky nemohou být snadno porovnány. Tento příspěvek prezentuje experimentální studii, která porovnává vyhodnocené výsledky provedených statických zatěžovacích zkoušek podle české, francouzské a německé metodiky. Cílem studie bylo praktické porovnání a nalezení vzájemných vztahů mezi výsledky jednotlivých zkoušek dle zmiňovaných metodik. Výsledky jednotlivých zkoušek byly statisticky vyhodnoceny a byly nalezeny vzájemné korelace mezi jednotlivými metodikami. Výsledky studie mohou být použity pro adaptaci požadavků na deformační odolnost vysokorychlostních železničních tratí definovaných v zahraničních předpisech do českého prostředí.
Název v anglickém jazyce
Comparison of Static Plate Load Test Results According to Czech, French and German Methodologies
Popis výsledku anglicky
For historical reasons, the static plate load test for assessing the railway substructure deformation resistance is performed in a different way for different countries, so its results cannot be easily compared. This paper presents an experimental study that compares the evaluated results of performed static plate load tests according to Czech, French and German methodology. The aim of the study was a practical comparison and finding of mutual relations between the results of individual tests according to the mentioned methodologies. The results of individual tests were statistically evaluated and mutual correlations between individual methodologies were found. The results of the study can be used to adapt the requirements for the deformation resistance of high-speed railway lines defined in foreign regulations to the Czech environment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK02000293" target="_blank" >CK02000293: Adaptace francouzské metody hodnocení konstrukce pražcového podloží pro vysokorychlostní železniční tratě do podmínek ČR</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků konference ŽELVA 2024
ISBN
978-80-01-07332-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
51-63
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
10. 9. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—