Simulation of Tuned Manifold Systems Using 1-D Fluid Dynamics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F03%3A02090689" target="_blank" >RIV/68407700:21220/03:02090689 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Simulation of Tuned Manifold Systems Using 1-D Fluid Dynamics
Popis výsledku v původním jazyce
It is very useful to combine 1-D pipe model with 0-D approach to the remaining engine parts. Based on previous research at authors' department, such a combination should be capable to capture important features regarding tuned manifold systems. The maintarget of this work was to test the influence of the different intake and exhaust manifold configurations and application of variable intake manifold length (VML) system on important engine output parameters (e.g. engine power, BSFC, etc.). The study presents theoretical limits to investigate potential of manifold tuning. The improvements at a real engine would most likely be smaller.
Název v anglickém jazyce
Simulation of Tuned Manifold Systems Using 1-D Fluid Dynamics
Popis výsledku anglicky
It is very useful to combine 1-D pipe model with 0-D approach to the remaining engine parts. Based on previous research at authors' department, such a combination should be capable to capture important features regarding tuned manifold systems. The maintarget of this work was to test the influence of the different intake and exhaust manifold configurations and application of variable intake manifold length (VML) system on important engine output parameters (e.g. engine power, BSFC, etc.). The study presents theoretical limits to investigate potential of manifold tuning. The improvements at a real engine would most likely be smaller.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LN00B073" target="_blank" >LN00B073: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
MECCA Journal of Middle European Construction and Design of Cars
ISSN
1214-0821
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
31-37
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—