Tuned manifold systems - Application of 1-D pipe model
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F02%3A00309409" target="_blank" >RIV/68407700:21220/02:00309409 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.4271/2002-01-0004" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4271/2002-01-0004</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4271/2002-01-0004" target="_blank" >10.4271/2002-01-0004</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Tuned manifold systems - Application of 1-D pipe model
Popis výsledku v původním jazyce
It is very useful to combine the quite simple 0-D approach of internal combustion engine (ICE) simulation with more or less advanced computational fluid dynamics (CFD) methods. The main aim of this work was to model phenomena, which could not be captured using standard 0-D approach. The influence of intake manifold length on engine parameters was examined applying 1-D pipe model. Computed results were compared with experimental data. Fourier series expansion and simplified acoustic theory (Campbell diagram) were used to take a closer look at pressure oscillation in intake manifold and to find improvement hints to utilize such a manifold. Copyright 2002 Society of Automotive Engineers, Inc.
Název v anglickém jazyce
Tuned manifold systems - Application of 1-D pipe model
Popis výsledku anglicky
It is very useful to combine the quite simple 0-D approach of internal combustion engine (ICE) simulation with more or less advanced computational fluid dynamics (CFD) methods. The main aim of this work was to model phenomena, which could not be captured using standard 0-D approach. The influence of intake manifold length on engine parameters was examined applying 1-D pipe model. Computed results were compared with experimental data. Fourier series expansion and simplified acoustic theory (Campbell diagram) were used to take a closer look at pressure oscillation in intake manifold and to find improvement hints to utilize such a manifold. Copyright 2002 Society of Automotive Engineers, Inc.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BJ - Termodynamika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
SAE Technical Paper Series
ISSN
0148-7191
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
March
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84877564506