THE COMBUSTION ENGINE INTAKE MANIFOLD CFD MODELING DEPENDING ON THE AIRBOX CONFIGURATION
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F21%3A10248528" target="_blank" >RIV/61989100:27230/21:10248528 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.mmscience.eu/journal/issues/december-2021/articles/the-combustion-engine-intake-manifold-cfd-modeling-depending-on-the-airbox-configuration" target="_blank" >https://www.mmscience.eu/journal/issues/december-2021/articles/the-combustion-engine-intake-manifold-cfd-modeling-depending-on-the-airbox-configuration</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.17973/MMSJ.2021_12_2021112" target="_blank" >10.17973/MMSJ.2021_12_2021112</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
THE COMBUSTION ENGINE INTAKE MANIFOLD CFD MODELING DEPENDING ON THE AIRBOX CONFIGURATION
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the article is to present the possibilities of application of computational fluid dynamics (CFD) to modelling of air flow in combustion engine intake manifold depending on airbox configuration. The non-stationary flow occurs in internal combustion engines. This is a specific type of flow characterized by the fact that the variables depend not only on the position but also on the time. The intake manifold dimension and geometry strongly effects intake air amount. The basic target goal is to investigate how the intake trumpet position in the airbox impacts the filling of the combustion chamber. Furthermore, the effect of different distances between the trumpet neck and the airbox wall in this paper will be compared.
Název v anglickém jazyce
THE COMBUSTION ENGINE INTAKE MANIFOLD CFD MODELING DEPENDING ON THE AIRBOX CONFIGURATION
Popis výsledku anglicky
The aim of the article is to present the possibilities of application of computational fluid dynamics (CFD) to modelling of air flow in combustion engine intake manifold depending on airbox configuration. The non-stationary flow occurs in internal combustion engines. This is a specific type of flow characterized by the fact that the variables depend not only on the position but also on the time. The intake manifold dimension and geometry strongly effects intake air amount. The basic target goal is to investigate how the intake trumpet position in the airbox impacts the filling of the combustion chamber. Furthermore, the effect of different distances between the trumpet neck and the airbox wall in this paper will be compared.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20300 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
MM Science Journal
ISSN
1803-1269
e-ISSN
—
Svazek periodika
2021
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
5421-5425
Kód UT WoS článku
000730834600001
EID výsledku v databázi Scopus
—