Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE COMBUSTION ENGINE INTAKE MANIFOLD CFD MODELING DEPENDING ON THE AIRBOX CONFIGURATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F21%3A10248528" target="_blank" >RIV/61989100:27230/21:10248528 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mmscience.eu/journal/issues/december-2021/articles/the-combustion-engine-intake-manifold-cfd-modeling-depending-on-the-airbox-configuration" target="_blank" >https://www.mmscience.eu/journal/issues/december-2021/articles/the-combustion-engine-intake-manifold-cfd-modeling-depending-on-the-airbox-configuration</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17973/MMSJ.2021_12_2021112" target="_blank" >10.17973/MMSJ.2021_12_2021112</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE COMBUSTION ENGINE INTAKE MANIFOLD CFD MODELING DEPENDING ON THE AIRBOX CONFIGURATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the article is to present the possibilities of application of computational fluid dynamics (CFD) to modelling of air flow in combustion engine intake manifold depending on airbox configuration. The non-stationary flow occurs in internal combustion engines. This is a specific type of flow characterized by the fact that the variables depend not only on the position but also on the time. The intake manifold dimension and geometry strongly effects intake air amount. The basic target goal is to investigate how the intake trumpet position in the airbox impacts the filling of the combustion chamber. Furthermore, the effect of different distances between the trumpet neck and the airbox wall in this paper will be compared.

  • Název v anglickém jazyce

    THE COMBUSTION ENGINE INTAKE MANIFOLD CFD MODELING DEPENDING ON THE AIRBOX CONFIGURATION

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the article is to present the possibilities of application of computational fluid dynamics (CFD) to modelling of air flow in combustion engine intake manifold depending on airbox configuration. The non-stationary flow occurs in internal combustion engines. This is a specific type of flow characterized by the fact that the variables depend not only on the position but also on the time. The intake manifold dimension and geometry strongly effects intake air amount. The basic target goal is to investigate how the intake trumpet position in the airbox impacts the filling of the combustion chamber. Furthermore, the effect of different distances between the trumpet neck and the airbox wall in this paper will be compared.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20300 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MM Science Journal

  • ISSN

    1803-1269

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2021

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    5421-5425

  • Kód UT WoS článku

    000730834600001

  • EID výsledku v databázi Scopus