Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimization of an intake system using CFD numerical simulation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F16%3A43929914" target="_blank" >RIV/49777513:23210/16:43929914 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Optimization of an intake system using CFD numerical simulation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the use of CFD numerical simulations during the design and optimization of components, which are used for air distribution with having regard of temperature. An intake manifold for a light racing vehicle has been chosen as a representative example. The aim of the task is to find a solution with the best possible distribution of air to the individual cylinders of the engine, whilst ensuring the quick response of the car engine. This type of analysis is very problematic because there is high speed compressible flow of air in the intake system, pressure drops and changes of temperatures. The optimization of the shape of the airbox is created in connection with CFD simulation (solver Siemens NX Advanced Flow) with the geometrical optimization of the generic model of the airbox. A 1D model of the engine was created to obtain the input data for CFD analysis. Values of pressures and temperatures for the individual cylinders of the engine in relation to time were subsequently generated from this 1D model. These values are used as input for the CFD analysis. The final analysis was performed as transient for several combustion cycles of the engine.

  • Název v anglickém jazyce

    Optimization of an intake system using CFD numerical simulation

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the use of CFD numerical simulations during the design and optimization of components, which are used for air distribution with having regard of temperature. An intake manifold for a light racing vehicle has been chosen as a representative example. The aim of the task is to find a solution with the best possible distribution of air to the individual cylinders of the engine, whilst ensuring the quick response of the car engine. This type of analysis is very problematic because there is high speed compressible flow of air in the intake system, pressure drops and changes of temperatures. The optimization of the shape of the airbox is created in connection with CFD simulation (solver Siemens NX Advanced Flow) with the geometrical optimization of the generic model of the airbox. A 1D model of the engine was created to obtain the input data for CFD analysis. Values of pressures and temperatures for the individual cylinders of the engine in relation to time were subsequently generated from this 1D model. These values are used as input for the CFD analysis. The final analysis was performed as transient for several combustion cycles of the engine.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings in Manufacturing Systems, Volume 11, Issue 1

  • ISBN

  • ISSN

    2067-9238

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    71-76

  • Název nakladatele

    EDITURA ACADEMIEI ROMANE

  • Místo vydání

    Bukurešť

  • Místo konání akce

    Bukurešť, Rumunsko

  • Datum konání akce

    10. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku