*LES Simulation of Flame Propagation in a Direct-Injection SI-Engine to Identify the Causes of Cycle-to-Cycle Combustion Variations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00213668" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00213668 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.4271/2013-01-1084" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4271/2013-01-1084</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4271/2013-01-1084" target="_blank" >10.4271/2013-01-1084</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
*LES Simulation of Flame Propagation in a Direct-Injection SI-Engine to Identify the Causes of Cycle-to-Cycle Combustion Variations
Popis výsledku v původním jazyce
*A Large-Eddy-Simulation (LES) approach is applied to the calculation of multiple SI-engine cycles in order to study the causes of cycle-to-cycle combustion variations. The single-cylinder research engine adopted in the present study is equipped with direct fuel-injection and variable valve timing for both the intake and exhaust side. Operating conditions representing cases with considerably different scatter of the in-cylinder pressure traces are selected to investigate the causes of the cycle-to-cyclecombustion variations. In the simulation the engine is represented by a coupled 1D/3D-CFD model, with the combustion chamber and the intake/exhaust ports modeled in 3D-CFD, and the intake/exhaust pipework set-up adopting a 1D-CFD approach. The adopted LES flow model is based upon the well-established Smagorinsky approach. Simulation of the fuel spray propagation process is based upon the discrete droplet model. Modeling of flame propagation is realized on the basis of the coherent flame
Název v anglickém jazyce
*LES Simulation of Flame Propagation in a Direct-Injection SI-Engine to Identify the Causes of Cycle-to-Cycle Combustion Variations
Popis výsledku anglicky
*A Large-Eddy-Simulation (LES) approach is applied to the calculation of multiple SI-engine cycles in order to study the causes of cycle-to-cycle combustion variations. The single-cylinder research engine adopted in the present study is equipped with direct fuel-injection and variable valve timing for both the intake and exhaust side. Operating conditions representing cases with considerably different scatter of the in-cylinder pressure traces are selected to investigate the causes of the cycle-to-cyclecombustion variations. In the simulation the engine is represented by a coupled 1D/3D-CFD model, with the combustion chamber and the intake/exhaust ports modeled in 3D-CFD, and the intake/exhaust pipework set-up adopting a 1D-CFD approach. The adopted LES flow model is based upon the well-established Smagorinsky approach. Simulation of the fuel spray propagation process is based upon the discrete droplet model. Modeling of flame propagation is realized on the basis of the coherent flame
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BJ - Termodynamika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/7E10050" target="_blank" >7E10050: Large Eddy and System Simulation to predict Cyclic Combustion Variability in gasoline engines</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Society of Automotive Engineers Technical Paper Series
ISSN
0148-7191
e-ISSN
—
Svazek periodika
2013
Číslo periodika v rámci svazku
April
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—