Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

*LES Simulation of Flame Propagation in a Direct-Injection SI-Engine to Identify the Causes of Cycle-to-Cycle Combustion Variations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00213668" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00213668 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4271/2013-01-1084" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4271/2013-01-1084</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4271/2013-01-1084" target="_blank" >10.4271/2013-01-1084</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    *LES Simulation of Flame Propagation in a Direct-Injection SI-Engine to Identify the Causes of Cycle-to-Cycle Combustion Variations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    *A Large-Eddy-Simulation (LES) approach is applied to the calculation of multiple SI-engine cycles in order to study the causes of cycle-to-cycle combustion variations. The single-cylinder research engine adopted in the present study is equipped with direct fuel-injection and variable valve timing for both the intake and exhaust side. Operating conditions representing cases with considerably different scatter of the in-cylinder pressure traces are selected to investigate the causes of the cycle-to-cyclecombustion variations. In the simulation the engine is represented by a coupled 1D/3D-CFD model, with the combustion chamber and the intake/exhaust ports modeled in 3D-CFD, and the intake/exhaust pipework set-up adopting a 1D-CFD approach. The adopted LES flow model is based upon the well-established Smagorinsky approach. Simulation of the fuel spray propagation process is based upon the discrete droplet model. Modeling of flame propagation is realized on the basis of the coherent flame

  • Název v anglickém jazyce

    *LES Simulation of Flame Propagation in a Direct-Injection SI-Engine to Identify the Causes of Cycle-to-Cycle Combustion Variations

  • Popis výsledku anglicky

    *A Large-Eddy-Simulation (LES) approach is applied to the calculation of multiple SI-engine cycles in order to study the causes of cycle-to-cycle combustion variations. The single-cylinder research engine adopted in the present study is equipped with direct fuel-injection and variable valve timing for both the intake and exhaust side. Operating conditions representing cases with considerably different scatter of the in-cylinder pressure traces are selected to investigate the causes of the cycle-to-cyclecombustion variations. In the simulation the engine is represented by a coupled 1D/3D-CFD model, with the combustion chamber and the intake/exhaust ports modeled in 3D-CFD, and the intake/exhaust pipework set-up adopting a 1D-CFD approach. The adopted LES flow model is based upon the well-established Smagorinsky approach. Simulation of the fuel spray propagation process is based upon the discrete droplet model. Modeling of flame propagation is realized on the basis of the coherent flame

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BJ - Termodynamika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7E10050" target="_blank" >7E10050: Large Eddy and System Simulation to predict Cyclic Combustion Variability in gasoline engines</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Society of Automotive Engineers Technical Paper Series

  • ISSN

    0148-7191

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    April

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus