Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

LES Simulation of Direct Injection SI-Engine In-Cylinder Flow

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F12%3A00193058" target="_blank" >RIV/68407700:21220/12:00193058 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    LES Simulation of Direct Injection SI-Engine In-Cylinder Flow

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present paper deals with the application of the LES approach to in-cylinder flow modeling. The main target is to study cycle-tocycle variability (CCV) using 3D-CFD simulation. The engine model is based on a spark- ignited single-cylinder research engine. The results presented in this paper cover the motored regime aiming at analysis of the cycle-resolved local flow properties at the spark plug close to firing top dead center. The results presented in this paper suggest that the LES approach adoptedin the present study is working well and that it predicts CCV and that the qualitative trends are in-line with established knowledge of internal combustion engine (ICE) in-cylinder flow. The results are evaluated from a statistical point of view based oncalculations of many consecutive cycles (at least 10). Special attention is paid to local properties at the spark plug as these local conditions are supposed to strongly influence early phase of combustion process (early flame kernel dev

  • Název v anglickém jazyce

    LES Simulation of Direct Injection SI-Engine In-Cylinder Flow

  • Popis výsledku anglicky

    The present paper deals with the application of the LES approach to in-cylinder flow modeling. The main target is to study cycle-tocycle variability (CCV) using 3D-CFD simulation. The engine model is based on a spark- ignited single-cylinder research engine. The results presented in this paper cover the motored regime aiming at analysis of the cycle-resolved local flow properties at the spark plug close to firing top dead center. The results presented in this paper suggest that the LES approach adoptedin the present study is working well and that it predicts CCV and that the qualitative trends are in-line with established knowledge of internal combustion engine (ICE) in-cylinder flow. The results are evaluated from a statistical point of view based oncalculations of many consecutive cycles (at least 10). Special attention is paid to local properties at the spark plug as these local conditions are supposed to strongly influence early phase of combustion process (early flame kernel dev

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0125" target="_blank" >ED2.1.00/03.0125: Pořízení technologie pro Centrum vozidel udržitelné mobility</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Multi-Dimensional Engine Modeling, 2012, SP-2331

  • ISBN

    978-0-7680-7612-7

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    123-135

  • Počet stran knihy

    400

  • Název nakladatele

    SAE International

  • Místo vydání

    Warrendale, PA 15096

  • Kód UT WoS kapitoly