Thermodynamic Features of Lean-Burn Gas Engine with Variable Charge Temperature
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F03%3A02090862" target="_blank" >RIV/68407700:21220/03:02090862 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Thermodynamic Features of Lean-Burn Gas Engine with Variable Charge Temperature
Popis výsledku v původním jazyce
The paper refers about results of laboratory investigation of thermodynamic and environmental parameters of a turbocharged spark ignition gas engine with variable charge temperature. The lean-burn cogeneration-plant engine fuelled by natural gas is takeninto account. The aim is to find a compromise between charge air temperature low enough for both NOx emission or knocking limit and high enough from the point of view of waste heat utilization and combustion stability. The temperature of working fluid in intake manifold was adjusted together with other operational parameters in a wide range during experiments with respect to current and prospective law regulation limits of nitrogen oxides in exhaust. Detailed thermodynamic analysis of combustion has been carried out.
Název v anglickém jazyce
Thermodynamic Features of Lean-Burn Gas Engine with Variable Charge Temperature
Popis výsledku anglicky
The paper refers about results of laboratory investigation of thermodynamic and environmental parameters of a turbocharged spark ignition gas engine with variable charge temperature. The lean-burn cogeneration-plant engine fuelled by natural gas is takeninto account. The aim is to find a compromise between charge air temperature low enough for both NOx emission or knocking limit and high enough from the point of view of waste heat utilization and combustion stability. The temperature of working fluid in intake manifold was adjusted together with other operational parameters in a wide range during experiments with respect to current and prospective law regulation limits of nitrogen oxides in exhaust. Detailed thermodynamic analysis of combustion has been carried out.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JE - Nejaderná energetika, spotřeba a užití energie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Silniki Gazove 2003
ISBN
83-7193-208-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
309
Strana od-do
395-703
Název nakladatele
Wydawnictvo Politechniki Czenstochowskiej
Místo vydání
Czestochowa
Místo konání akce
Sczyrk
Datum konání akce
2. 6. 2003
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—