Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Thermodynamic Features of Lean-Burn Gas Engine with Variable Charge Temperature

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F03%3A02090862" target="_blank" >RIV/68407700:21220/03:02090862 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Thermodynamic Features of Lean-Burn Gas Engine with Variable Charge Temperature

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper refers about results of laboratory investigation of thermodynamic and environmental parameters of a turbocharged spark ignition gas engine with variable charge temperature. The lean-burn cogeneration-plant engine fuelled by natural gas is takeninto account. The aim is to find a compromise between charge air temperature low enough for both NOx emission or knocking limit and high enough from the point of view of waste heat utilization and combustion stability. The temperature of working fluid in intake manifold was adjusted together with other operational parameters in a wide range during experiments with respect to current and prospective law regulation limits of nitrogen oxides in exhaust. Detailed thermodynamic analysis of combustion has been carried out.

  • Název v anglickém jazyce

    Thermodynamic Features of Lean-Burn Gas Engine with Variable Charge Temperature

  • Popis výsledku anglicky

    The paper refers about results of laboratory investigation of thermodynamic and environmental parameters of a turbocharged spark ignition gas engine with variable charge temperature. The lean-burn cogeneration-plant engine fuelled by natural gas is takeninto account. The aim is to find a compromise between charge air temperature low enough for both NOx emission or knocking limit and high enough from the point of view of waste heat utilization and combustion stability. The temperature of working fluid in intake manifold was adjusted together with other operational parameters in a wide range during experiments with respect to current and prospective law regulation limits of nitrogen oxides in exhaust. Detailed thermodynamic analysis of combustion has been carried out.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JE - Nejaderná energetika, spotřeba a užití energie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Silniki Gazove 2003

  • ISBN

    83-7193-208-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    309

  • Strana od-do

    395-703

  • Název nakladatele

    Wydawnictvo Politechniki Czenstochowskiej

  • Místo vydání

    Czestochowa

  • Místo konání akce

    Sczyrk

  • Datum konání akce

    2. 6. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku