*WP02 - Mixture Dilution on a Natural Gas SI Engine Operating in Low Load
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00222943" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00222943 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/mecdc-2014-0007" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.2478/mecdc-2014-0007</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/mecdc-2014-0007" target="_blank" >10.2478/mecdc-2014-0007</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
*WP02 - Mixture Dilution on a Natural Gas SI Engine Operating in Low Load
Popis výsledku v původním jazyce
*Experimental investigation of homogeneous mixture combustion of natural gas fueled spark ignition engine at low load engine operation is presented in the paper. The low energy density of the mixture is a well-known measure for limiting the peak cycle temperature during the combustion of homogeneous mixture in spark ignition (SI) engines. The most exact approach for description of fully optimized implementation of mixture dilution with a conventional combustion system is presented. It is a starting point for comparison with an advanced combustion system being prepared as the next step of ongoing research activity. The two ways of mixture dilution: 1) the air dilution and 2) cooled exhaust gas recirculation (EGR) are compared with the stoichiometric operation. Real-world data are presented, taking into account constraints observed on a particular engine. Detailed thermodynamic analysis of the cylinder pressure traces are performed and the combustion rates are evaluated and analyzed. The
Název v anglickém jazyce
*WP02 - Mixture Dilution on a Natural Gas SI Engine Operating in Low Load
Popis výsledku anglicky
*Experimental investigation of homogeneous mixture combustion of natural gas fueled spark ignition engine at low load engine operation is presented in the paper. The low energy density of the mixture is a well-known measure for limiting the peak cycle temperature during the combustion of homogeneous mixture in spark ignition (SI) engines. The most exact approach for description of fully optimized implementation of mixture dilution with a conventional combustion system is presented. It is a starting point for comparison with an advanced combustion system being prepared as the next step of ongoing research activity. The two ways of mixture dilution: 1) the air dilution and 2) cooled exhaust gas recirculation (EGR) are compared with the stoichiometric operation. Real-world data are presented, taking into account constraints observed on a particular engine. Detailed thermodynamic analysis of the cylinder pressure traces are performed and the combustion rates are evaluated and analyzed. The
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1311" target="_blank" >LO1311: Rozvoj Centra vozidel udržitelné mobility</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
MECCA Journal of Middle European Construction and Design of Cars
ISSN
1214-0821
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
17-21
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—