Initial Experiments on Automotive Gas Fuelled Engine with Scavenged Prechamber – te01020020v096 wp02v004
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00240102" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00240102 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Initial Experiments on Automotive Gas Fuelled Engine with Scavenged Prechamber – te01020020v096 wp02v004
Popis výsledku v původním jazyce
Experimental investigation of homogeneous mixture combustion of natural gas and air mixture in a scavenged prechamber ignition engine at low load engine operation will be presented in the paper. The authors developed a prechamber scavenged with natural gas and installed it into a cylinder head of a light duty truck engine. The unique experimental arrangement allows measurement of the combustion pressure in the prechamber and in the main combustion chamber in cylinder simultaneously. Detailed thermodynamic analyses of the cylinder pressure traces were performed and the combustion rates were evaluated and analyzed. The results were compared with the conventional spark ignition system measured on the same engine.
Název v anglickém jazyce
Initial Experiments on Automotive Gas Fuelled Engine with Scavenged Prechamber – te01020020v096 wp02v004
Popis výsledku anglicky
Experimental investigation of homogeneous mixture combustion of natural gas and air mixture in a scavenged prechamber ignition engine at low load engine operation will be presented in the paper. The authors developed a prechamber scavenged with natural gas and installed it into a cylinder head of a light duty truck engine. The unique experimental arrangement allows measurement of the combustion pressure in the prechamber and in the main combustion chamber in cylinder simultaneously. Detailed thermodynamic analyses of the cylinder pressure traces were performed and the combustion rates were evaluated and analyzed. The results were compared with the conventional spark ignition system measured on the same engine.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
KOKA 2015 - Scientific Proceedings
ISBN
978-80-227-4424-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
105-112
Název nakladatele
Slovenská technická univerzita, Strojnícka fakulta
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Kočovce
Datum konání akce
16. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—