Plynový motor G432PC s vyplachovanou zapalovací předkomůrkou - TE01020020V096 WP02V004
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00240104" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00240104 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Plynový motor G432PC s vyplachovanou zapalovací předkomůrkou - TE01020020V096 WP02V004
Popis výsledku v původním jazyce
Funkční vzorek motoru G432PC s plynem vyplachovanou zapalovací předkomůrkou. Zapalovací předkomůrka o objemu cca 3% kompresního objemu motoru s vlastním přívodem plynného paliva je v okamžiku přeskoku jiskry naplněna obohacenou směsí vzduchu a paliva. Z komůrky přes spojovací otvůrky rychle vystupující hořící směs tvoří ve válci plamenná jádra na více místech současně a v porovnání s klasickým zážehem zapalovací svíčkou zajišťuje rychlejší prohoření chudé směsi v širším poli součinitele přebytku vzduchu. Komůrkový motor je schopen chodu s přebytkem vzduchu v rozsahu 1 < lambda < 2,1. Směs do hlavního spalovacího prostoru je tvořena v sacím potrubí motoru. Motor je v současnosti optimalizován na provoz v nízkém a středním zatížení. Bylo dosaženo snížení spotřeby paliva o 13% oproti motoru s klasickou zapalovací svíčkou při současném snížení emisí NOx na úroveň odstraňující nutnost použití redukčního katalyzátoru.
Název v anglickém jazyce
Gas Engine G432PC with a Scavenged Ignition Prechamber - TE01020020V096 WP02V004
Popis výsledku anglicky
A functional sample of a G432PC gas engine with a scavenged pre-chamber. The pre-chamber of a volume of 3% of a compression volume is equipped with a gas supply. It is filled with an enriched mixture of air and fuel. The mixture escapes rapidly the prechamber through the multiple connection channels and initiates the multiple flame cores in the main chamber in cylinder. Compared to the conventional spark plug the prechamber allows faster combustion rates of lean mixture in a wider range of air excess ratios. The prechamber engine is able to operate within the range of air excess ratios 1 < lambda < 2,1. The mixture, entering the main combustion chamber is formed in the intake manifold. The engine is currently optimized for operation in a low and medium load. A reduction of fuel consumption of 13% compared to the engine with a conventional spark plug was achieved while reducing NOx emissions to a level eliminating the need for a use of a reduction catalyst.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
TE01020020V096 WP02V004
Číselná identifikace
Z15-37
Technické parametry
Plynový motor G432PC s vyplachovanou předkomůrku, vrtání 102 mm, zdvih 120 mm, palivo zemní plyn. Rozsah přebytku vzduchu 1 < lambda< 2.1. Motor dosahuje 13% snížení spotřeby paliva oproti motoru s klasickou zapalovací svíčkou při akceptovatelné úrovni emise NOx pod limitem EURO 6 v surových spalinách.
Ekonomické parametry
cca 100 000,-
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
12000
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—