Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulation of Pre-Chambers in an Engine Combustion Chamber Using Available Software

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F03%3A02091540" target="_blank" >RIV/68407700:21220/03:02091540 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Simulation of Pre-Chambers in an Engine Combustion Chamber Using Available Software

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presented work deals with possibilities of modeling divided combustion chamber using available 1-D/0-D software. It is usable for indirect injection diesel engines, gas SI engines with pre-chambers for very lean mixture ignition, etc. The model solves all layouts where main cylinder is connected to additional volumes. This connection allows for heat and energy transfer between connected parts. The application of standard ROHR functions (Wiebe, etc.) which are normalized to constant fuel mass is limited. A new marker gas concentration algorithm is proposed for the use of empiric ROHR functions. The standard approach (without proposed algorithm) was tested modeling SI engine with pre-chamber where the mixture is ignited and experimental direct injection hydrogen one-cylinder engine with an additional volume between fuel injector and the cylinder itself to protect the injector from very high pressures and temperatures in the cylinder. The results were compared with experimental data.

  • Název v anglickém jazyce

    Simulation of Pre-Chambers in an Engine Combustion Chamber Using Available Software

  • Popis výsledku anglicky

    The presented work deals with possibilities of modeling divided combustion chamber using available 1-D/0-D software. It is usable for indirect injection diesel engines, gas SI engines with pre-chambers for very lean mixture ignition, etc. The model solves all layouts where main cylinder is connected to additional volumes. This connection allows for heat and energy transfer between connected parts. The application of standard ROHR functions (Wiebe, etc.) which are normalized to constant fuel mass is limited. A new marker gas concentration algorithm is proposed for the use of empiric ROHR functions. The standard approach (without proposed algorithm) was tested modeling SI engine with pre-chamber where the mixture is ignited and experimental direct injection hydrogen one-cylinder engine with an additional volume between fuel injector and the cylinder itself to protect the injector from very high pressures and temperatures in the cylinder. The results were compared with experimental data.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LN00B073" target="_blank" >LN00B073: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Modeling of SI Engines (SP-1745)

  • ISBN

    0-7680-1168-X

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    150-162

  • Název nakladatele

    Society of Automotive Engineers

  • Místo vydání

    Warrendale, PA

  • Místo konání akce

    Detroit, MI

  • Datum konání akce

    3. 3. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku