Simulation of Pre-Chambers in an Engine Combustion Chamber Using Available Software
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F03%3A02091540" target="_blank" >RIV/68407700:21220/03:02091540 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Simulation of Pre-Chambers in an Engine Combustion Chamber Using Available Software
Popis výsledku v původním jazyce
The presented work deals with possibilities of modeling divided combustion chamber using available 1-D/0-D software. It is usable for indirect injection diesel engines, gas SI engines with pre-chambers for very lean mixture ignition, etc. The model solves all layouts where main cylinder is connected to additional volumes. This connection allows for heat and energy transfer between connected parts. The application of standard ROHR functions (Wiebe, etc.) which are normalized to constant fuel mass is limited. A new marker gas concentration algorithm is proposed for the use of empiric ROHR functions. The standard approach (without proposed algorithm) was tested modeling SI engine with pre-chamber where the mixture is ignited and experimental direct injection hydrogen one-cylinder engine with an additional volume between fuel injector and the cylinder itself to protect the injector from very high pressures and temperatures in the cylinder. The results were compared with experimental data.
Název v anglickém jazyce
Simulation of Pre-Chambers in an Engine Combustion Chamber Using Available Software
Popis výsledku anglicky
The presented work deals with possibilities of modeling divided combustion chamber using available 1-D/0-D software. It is usable for indirect injection diesel engines, gas SI engines with pre-chambers for very lean mixture ignition, etc. The model solves all layouts where main cylinder is connected to additional volumes. This connection allows for heat and energy transfer between connected parts. The application of standard ROHR functions (Wiebe, etc.) which are normalized to constant fuel mass is limited. A new marker gas concentration algorithm is proposed for the use of empiric ROHR functions. The standard approach (without proposed algorithm) was tested modeling SI engine with pre-chamber where the mixture is ignited and experimental direct injection hydrogen one-cylinder engine with an additional volume between fuel injector and the cylinder itself to protect the injector from very high pressures and temperatures in the cylinder. The results were compared with experimental data.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LN00B073" target="_blank" >LN00B073: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Modeling of SI Engines (SP-1745)
ISBN
0-7680-1168-X
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
150-162
Název nakladatele
Society of Automotive Engineers
Místo vydání
Warrendale, PA
Místo konání akce
Detroit, MI
Datum konání akce
3. 3. 2003
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—