Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Redukce odporu zádi nákladního návěsu pomocí kontrakčních panelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F03%3A02095659" target="_blank" >RIV/68407700:21220/03:02095659 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Redukce odporu zádi nákladního návěsu pomocí kontrakčních panelů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Redukce odporu zádi nákladního návěsu byla studována na případu aplikace kontrakčních záďových panelů s úhlem odklonu 16°. Účinek kontrakčních panelů byl na modelu 1:15 vyšetřován jak prostřednictvím silových měření a vizualizace, tak numericky. V rozsahu úhlů vybočení _10° byla díky kontrakčním panelům zjištěna redukce celkového odporu vzduchu soupravy tahače s návěsem 4 - 7%. Proudové pole v úplavu za návěsem bylo posuzováno pomocí PIV-vizualizace. Numericky byl pomocí SW Fluent simulován případ symetrického obtékání návěsu, přičemž byly v závislosti na použité síti zjištěny obdobné hodnoty redukce odporu vzduchu. Bylo provedeno porovnání naměřených odporových charakteristik modelu 1:15 s hodnotami získanými na skutečném automobilu.

  • Název v anglickém jazyce

    Base-drag reduction of trailer-unit by means of rear-end tapering panels

  • Popis výsledku anglicky

    Base-drag reduction of trailer-unit by means of rear-end tapering panels was studied on the case of 16° panels. The experiment has been performed with the 1:15 model in the wind tunnel. PIV-technique was employed and aerodynamic drag was measured. Comparative calculations by means of SW Fluent were done.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LN00B073" target="_blank" >LN00B073: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Colloquium Fluid Dynamics 2003

  • ISBN

    80-85918-83-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    133-136

  • Název nakladatele

    Ústav termomechaniky AV ČR

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    22. 10. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku