Není k dispozici
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F04%3A02100921" target="_blank" >RIV/68407700:21220/04:02100921 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
COMPREX Pressure Exchanger
Popis výsledku v původním jazyce
Nowadays, new engines concepts are downsized. To ensure the same or higher power of the original engine these engines are then turbocharged or supercharged. It contributes to the better fuel economy and driveability. A non-conventional type of supercharging uses pressure waves in the engine exhaust system. In so called COMPREX pressure exchanger the exhaust gas compresses the fresh air direct without any separation between both gasses. In the paper the principle of the pressure exchanger is introduced on basis of the method of characteristics and shock wave theory. A computational 1-D model connected to the engine and its results are shown in comparison with the shock wave model of pressure exchanger. Some specific pressure exchanger behavior demonstrated by the 1-D model is described as well.
Název v anglickém jazyce
COMPREX Pressure Exchanger
Popis výsledku anglicky
Nowadays, new engines concepts are downsized. To ensure the same or higher power of the original engine these engines are then turbocharged or supercharged. It contributes to the better fuel economy and driveability. A non-conventional type of supercharging uses pressure waves in the engine exhaust system. In so called COMPREX pressure exchanger the exhaust gas compresses the fresh air direct without any separation between both gasses. In the paper the principle of the pressure exchanger is introduced on basis of the method of characteristics and shock wave theory. A computational 1-D model connected to the engine and its results are shown in comparison with the shock wave model of pressure exchanger. Some specific pressure exchanger behavior demonstrated by the 1-D model is described as well.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LN00B073" target="_blank" >LN00B073: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Colloquium FLUID DYNAMICS 2004
ISBN
80-85918-89-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
137-140
Název nakladatele
AV ČR, Ústav termomechaniky
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
3. 11. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—