Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Není k dispozici

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F04%3A02100921" target="_blank" >RIV/68407700:21220/04:02100921 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    COMPREX Pressure Exchanger

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nowadays, new engines concepts are downsized. To ensure the same or higher power of the original engine these engines are then turbocharged or supercharged. It contributes to the better fuel economy and driveability. A non-conventional type of supercharging uses pressure waves in the engine exhaust system. In so called COMPREX pressure exchanger the exhaust gas compresses the fresh air direct without any separation between both gasses. In the paper the principle of the pressure exchanger is introduced on basis of the method of characteristics and shock wave theory. A computational 1-D model connected to the engine and its results are shown in comparison with the shock wave model of pressure exchanger. Some specific pressure exchanger behavior demonstrated by the 1-D model is described as well.

  • Název v anglickém jazyce

    COMPREX Pressure Exchanger

  • Popis výsledku anglicky

    Nowadays, new engines concepts are downsized. To ensure the same or higher power of the original engine these engines are then turbocharged or supercharged. It contributes to the better fuel economy and driveability. A non-conventional type of supercharging uses pressure waves in the engine exhaust system. In so called COMPREX pressure exchanger the exhaust gas compresses the fresh air direct without any separation between both gasses. In the paper the principle of the pressure exchanger is introduced on basis of the method of characteristics and shock wave theory. A computational 1-D model connected to the engine and its results are shown in comparison with the shock wave model of pressure exchanger. Some specific pressure exchanger behavior demonstrated by the 1-D model is described as well.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LN00B073" target="_blank" >LN00B073: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Colloquium FLUID DYNAMICS 2004

  • ISBN

    80-85918-89-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    137-140

  • Název nakladatele

    AV ČR, Ústav termomechaniky

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    3. 11. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku