*Two-Stroke Diesel Engine Exhaust Tuning for Efficient Scavenging
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00227580" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00227580 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
*Two-Stroke Diesel Engine Exhaust Tuning for Efficient Scavenging
Popis výsledku v původním jazyce
*The main objective of this work is downsized two-stroke two cylinder diesel engine exhaust tuning using 1-D simulation tool. Supercharger and turbocharger are used for ensuring engine sufficient boost pressure needed for achieving targeting engine parameters. The motivation for this study is to minimize the demand of engine power needed for driving the supercharger and consequently improve engine BSFC. Moreover, DPF and DOC are placed upstream the turbine in this case. These two devices increase enginebackpressure and serve as a wall which reflects pressure waves of exhaust gases propagating from each cylinder. The main goal of this work is to damp these reflected waves during engine scavenging. Different layouts of the exhaust piping including Helmholtz resonators are introduced in this work and qualitatively compared.
Název v anglickém jazyce
*Two-Stroke Diesel Engine Exhaust Tuning for Efficient Scavenging
Popis výsledku anglicky
*The main objective of this work is downsized two-stroke two cylinder diesel engine exhaust tuning using 1-D simulation tool. Supercharger and turbocharger are used for ensuring engine sufficient boost pressure needed for achieving targeting engine parameters. The motivation for this study is to minimize the demand of engine power needed for driving the supercharger and consequently improve engine BSFC. Moreover, DPF and DOC are placed upstream the turbine in this case. These two devices increase enginebackpressure and serve as a wall which reflects pressure waves of exhaust gases propagating from each cylinder. The main goal of this work is to damp these reflected waves during engine scavenging. Different layouts of the exhaust piping including Helmholtz resonators are introduced in this work and qualitatively compared.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
KOKA 2014 - Proceedings of the XLV. International Scientific Conference of the Czech and Slovak University Departments and Institutions Dealing with the Research of Internal Combustion Engines
ISBN
978-80-7375-801-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
215-224
Název nakladatele
Česká zemědělská univerzita (ČZU)
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Kostelec nad Černými lesy
Datum konání akce
9. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—