Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

*Two-Stroke Diesel Engine Exhaust Tuning for Efficient Scavenging

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00227580" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00227580 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    *Two-Stroke Diesel Engine Exhaust Tuning for Efficient Scavenging

  • Popis výsledku v původním jazyce

    *The main objective of this work is downsized two-stroke two cylinder diesel engine exhaust tuning using 1-D simulation tool. Supercharger and turbocharger are used for ensuring engine sufficient boost pressure needed for achieving targeting engine parameters. The motivation for this study is to minimize the demand of engine power needed for driving the supercharger and consequently improve engine BSFC. Moreover, DPF and DOC are placed upstream the turbine in this case. These two devices increase enginebackpressure and serve as a wall which reflects pressure waves of exhaust gases propagating from each cylinder. The main goal of this work is to damp these reflected waves during engine scavenging. Different layouts of the exhaust piping including Helmholtz resonators are introduced in this work and qualitatively compared.

  • Název v anglickém jazyce

    *Two-Stroke Diesel Engine Exhaust Tuning for Efficient Scavenging

  • Popis výsledku anglicky

    *The main objective of this work is downsized two-stroke two cylinder diesel engine exhaust tuning using 1-D simulation tool. Supercharger and turbocharger are used for ensuring engine sufficient boost pressure needed for achieving targeting engine parameters. The motivation for this study is to minimize the demand of engine power needed for driving the supercharger and consequently improve engine BSFC. Moreover, DPF and DOC are placed upstream the turbine in this case. These two devices increase enginebackpressure and serve as a wall which reflects pressure waves of exhaust gases propagating from each cylinder. The main goal of this work is to damp these reflected waves during engine scavenging. Different layouts of the exhaust piping including Helmholtz resonators are introduced in this work and qualitatively compared.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    KOKA 2014 - Proceedings of the XLV. International Scientific Conference of the Czech and Slovak University Departments and Institutions Dealing with the Research of Internal Combustion Engines

  • ISBN

    978-80-7375-801-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    215-224

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita (ČZU)

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Kostelec nad Černými lesy

  • Datum konání akce

    9. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku