Víceválcový spalovací motor s využitím tlaku výfukových plynů k zvýšení naplnění válců
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F12%3A00200148" target="_blank" >RIV/68407700:21220/12:00200148 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://isdv.upv.cz/portal/pls/portal/portlets.pta.det?pskup=1&propv=2011&pcipv=333" target="_blank" >http://isdv.upv.cz/portal/pls/portal/portlets.pta.det?pskup=1&propv=2011&pcipv=333</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Víceválcový spalovací motor s využitím tlaku výfukových plynů k zvýšení naplnění válců
Popis výsledku v původním jazyce
Víceválcový spalovací motor s využitím tlaku výfukových plynů k zvýšení naplnění válců sestávající z válců s písty, hlavy se zdvižnými ventily a klikového mechanismu je opatřen dvěma válci s vzájemně posunutým čtyřdobým cyklem a/nebo je opatřen třemi válci s vzájemně posunutým čtyřdobým cyklem. V hlavě každého válce je alespoň jeden sací kanál spojený s alespoň jedním výfukovým kanálem a nejméně jeden zdvižný ventil. Sací kanál je opatřen nejméně jedním rozvodovým orgánem. K výfukovému kanálu je připojena výfuková větev. Výfukové větve dvou válců s vzájemně posunutým čtyřdobým cyklem jsou dále spojeny ve spoji do jednoho průřezu a/nebo jsou výfukové větve tří válců s vzájemně posunutým čtyřdobým cyklem dále rovněž spojeny v dalším spoji do jednoho průřezu.
Název v anglickém jazyce
Multi-cylinder Internal Combustion Engine Supercharged by Pressure of Exhaust Gases
Popis výsledku anglicky
Multi-cylinder internal combustion engine supercharged by pressure of exhaust gases comprises cylinders with pistons, a head with lifting valves and a crankshaft mechanism and is provided with two cylinders with mutually shifted four-stroke cycle and/oris provided with three cylinders with mutually shifted four-stroke cycle and in the head of each cylinder there is at least one intake port interconnected with at least one exhaust port and at least one lifting valve, while the intake port is provided with at least one valve and an exhaust branch is connected to the exhaust port and simultaneously exhaust branches of two cylinders with mutually shifted cycle are farther joined in a joint into one cross-section and/or exhaust branches of three cylinderswith mutually shifted cycle are farther joined in another joint into one cross-section.
Klasifikace
Druh
P - Patent
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0125" target="_blank" >ED2.1.00/03.0125: Pořízení technologie pro Centrum vozidel udržitelné mobility</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo patentu nebo vzoru
303350
Vydavatel
CZ001 -
Název vydavatele
Industrial Property Office
Místo vydání
Prague
Stát vydání
CZ - Česká republika
Datum přijetí
27. 6. 2012
Název vlastníka
KNOB Engines s.r.o., Praha 6, CZ České vysoké učení technické v Praze, Fakulta strojní, Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka, Praha 6, CZ
Způsob využití
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence