Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effect of temperature on valve seats when operating on alternative fuels

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F17%3A00005536" target="_blank" >RIV/46747885:24210/17:00005536 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effect of temperature on valve seats when operating on alternative fuels

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The head of SI engine, in which are pressed intake and exhaust seat valves is one of the most complex part of the SI engine. There are stored in it intake and exhaust ports, spark plug, the timing mechanism and channels for cooling and lubrication. Much of the final form of this component also contributes its load, which is both thermal and mechanical. The biggest influence on deformation inserted seat valves has a temperature distribution in the cylinder head. These temperatures are influenced by many factors, including temperature and coolant flow, load and engine speed, which affect the combustion process and exhaust gas temperature (these factors in normal mode, the engine is constantly changing, therefore the thermal load valve seat is different). The paper describes the temperature measurement in hard to reach places in the cylinder head of the engine when operating on alternative fuel - namely butanol and a mixture of gasoline and compares the temperature on the valve seats when operating on alternative fuel and gasoline.

  • Název v anglickém jazyce

    Effect of temperature on valve seats when operating on alternative fuels

  • Popis výsledku anglicky

    The head of SI engine, in which are pressed intake and exhaust seat valves is one of the most complex part of the SI engine. There are stored in it intake and exhaust ports, spark plug, the timing mechanism and channels for cooling and lubrication. Much of the final form of this component also contributes its load, which is both thermal and mechanical. The biggest influence on deformation inserted seat valves has a temperature distribution in the cylinder head. These temperatures are influenced by many factors, including temperature and coolant flow, load and engine speed, which affect the combustion process and exhaust gas temperature (these factors in normal mode, the engine is constantly changing, therefore the thermal load valve seat is different). The paper describes the temperature measurement in hard to reach places in the cylinder head of the engine when operating on alternative fuel - namely butanol and a mixture of gasoline and compares the temperature on the valve seats when operating on alternative fuel and gasoline.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1201" target="_blank" >LO1201: ROZVOJ ÚSTAVU PRO NANOMATERIÁLY, POKROČILÉ TECHNOLOGIE A INOVACE TECHNICKÉ UNIVERZITY V LIBERCI</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 7TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON MECHANICS AND MATERIALS IN DESIGN (M2D2017)

  • ISBN

    978-989-98832-7-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    365-372

  • Název nakladatele

    INEGI-FEUP, RUA DR ROBERTO FRIAS, PORTO, 4200-465, PORTUGAL

  • Místo vydání

    Porto, PORTUGAL

  • Místo konání akce

    Albufeira, PORTUGAL

  • Datum konání akce

    1. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000427886600058