Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Simulation Calculation of Temperatures on Valve Seats of Combustion Engine and Its Verification

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24620%2F14%3A00000028" target="_blank" >RIV/46747885:24620/14:00000028 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.scientific.net/AMR.1016.577" target="_blank" >http://www.scientific.net/AMR.1016.577</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMR.1016.577" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/AMR.1016.577</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Simulation Calculation of Temperatures on Valve Seats of Combustion Engine and Its Verification

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the load of the head of the engine. Head of SI engine, which has molded seat of intake and exhaust valve, is one of the most complex parts of the engine. It contains intake and exhaust ports, spark plugs, timing of the mechanism andchannels for cooling and lubrication. Much of the final form of this component also contributes its load, which is both heat and mechanical. The biggest influence on the deformation of embedded saddles exhaust valve has a temperature distribution in thecylinder head. These temperatures are influenced by many factors, especially temperature and coolant flow, load and engine speed, which affect the combustion process and exhaust gas temperature (the engine mode is constantly changing, therefore the thermal load on the valve seats is different). In our paper we will only deal with the heat load of the cylinder head of the engine. Currently, the most common use of appropriate software tools for determining the distribution as voltage or te

  • Název v anglickém jazyce

    The Simulation Calculation of Temperatures on Valve Seats of Combustion Engine and Its Verification

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the load of the head of the engine. Head of SI engine, which has molded seat of intake and exhaust valve, is one of the most complex parts of the engine. It contains intake and exhaust ports, spark plugs, timing of the mechanism andchannels for cooling and lubrication. Much of the final form of this component also contributes its load, which is both heat and mechanical. The biggest influence on the deformation of embedded saddles exhaust valve has a temperature distribution in thecylinder head. These temperatures are influenced by many factors, especially temperature and coolant flow, load and engine speed, which affect the combustion process and exhaust gas temperature (the engine mode is constantly changing, therefore the thermal load on the valve seats is different). In our paper we will only deal with the heat load of the cylinder head of the engine. Currently, the most common use of appropriate software tools for determining the distribution as voltage or te

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advanced Materials Research (Volume 1016) - Mechanical and Aerospace Engineering V

  • ISBN

    9783038352235

  • ISSN

    1022-6680

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    577-581

  • Název nakladatele

    Trans Tech Publications

  • Místo vydání

    neuvedeno

  • Místo konání akce

    Madrid

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku