Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Computational Models for Two Stroke Engine Brake Simulations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F18%3A00329137" target="_blank" >RIV/68407700:21220/18:00329137 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2018/2S_EB_modely.zip" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2018/2S_EB_modely.zip</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Computational Models for Two Stroke Engine Brake Simulations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Thermodynamic model (1-D) of a heavy duty diesel engine with fully parametric valve lift profiles (Compression Release lift, Brake Gas Recirculation lift, Rebreather lift) enabling optimization of advanced 2-stroke engine brake for maximum braking performance while keeping constraining factors within the limit. The constraining factors include: exhaust valve opening pressure in the cylinder (compression release), pressure drop on the exhaust valve, pressure drop on the intake valve, average temperature upstream of the VGT turbine, turbocharger speed, compressor surge line, piston-valve colission, maximum crank angle distance between valve lifts. The mechanical models simulate kinematics and dynamics of the OHC valve train used for 2-stroke engine brake. Models contains actuation of both exhaust valve lifts (compression release and brake gas recirculation valve lifts) and intake valve lifts (braking intake lifts). Models are used for verification of the cam shapes, designed from the thermodynamic model outputs, from a dynamic behavior point of view. Those simulations complete the process of designing the both intake and exhaust cam lobes before manufacturing the prototype.

  • Název v anglickém jazyce

    Computational Models for Two Stroke Engine Brake Simulations

  • Popis výsledku anglicky

    Thermodynamic model (1-D) of a heavy duty diesel engine with fully parametric valve lift profiles (Compression Release lift, Brake Gas Recirculation lift, Rebreather lift) enabling optimization of advanced 2-stroke engine brake for maximum braking performance while keeping constraining factors within the limit. The constraining factors include: exhaust valve opening pressure in the cylinder (compression release), pressure drop on the exhaust valve, pressure drop on the intake valve, average temperature upstream of the VGT turbine, turbocharger speed, compressor surge line, piston-valve colission, maximum crank angle distance between valve lifts. The mechanical models simulate kinematics and dynamics of the OHC valve train used for 2-stroke engine brake. Models contains actuation of both exhaust valve lifts (compression release and brake gas recirculation valve lifts) and intake valve lifts (braking intake lifts). Models are used for verification of the cam shapes, designed from the thermodynamic model outputs, from a dynamic behavior point of view. Those simulations complete the process of designing the both intake and exhaust cam lobes before manufacturing the prototype.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    2S_EB_modely

  • Technické parametry

    Group of computational models developed in GT-SUITE v2017 (Gamma Technologies) for two stroke engine brake simulations contains a thermodynamic and a mechanical model for cam design.

  • Ekonomické parametry

    1 000 000 Kč

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    centrum vozidel udržitelné mobility Josefa Božka